Warto wiedzieć - Dania
Na Wasze wakacje w Danii
Tutaj znajdziecie istotne informacje, kóre pozwolą się Wam dobrze przygotować na Wasze wakacje w jednym z naszych domów wakacyjnych.
1. Przyjazd i wyjazd
Na dokumencie najmu znajdą Państwo informacje dotyczące godzin, w których można wprowadzić się do obiektu, jak i godziny opuszczenia obiektu. Jeżeli nie jest podane inaczej, obowiązują standardowe godziny przyjazdu (od 16.00 do 20.00) i wyjazdu (do godziny 10.00). Z założenia klucze przekazywane są po okazaniu oryginalnych dokumentów najmu. W przypadku planowania przyjazdu/wyjazdu w innych godzinach niż obowiązujące w danym obiekcie wakacyjnym, należy wcześniej o taką możliwość dopytać. Prosimy mieć na uwadze, że jeżeli wcześniejszy przyjazd do obiektu wakacyjnego będzie miał miejsce bez uprzedniego uzgodnienia tego faktu, klucze mogą zostać wydane dopiero od godziny przewidzianej w danym obiekcie wakacyjnym. W przypadku nieplanowanego spóźnienia, należy o tym fakcie niezwłocznie poinformować właściciela domu lub jego przedstawiciela lub skontaktować się z NOVASOL pod numerem Hotline. W niektórych wypadkach późniejsze przekazanie kluczy jest możliwe pod warunkiem uiszczenia dodatkowej opłaty u właściciela. Właściciel domu w każdej sytuacji oczekuje od gości informacji o planowanej godzinie przyjazdu, nawet wówczas, gdy mieści się ona w podanym w dokumencie najmu przedziale czasowym. W tym celu prosimy wykorzystać formularz przyjazdu, załączony do dokumentów najmu. W Danii przekazanie kluczy do obiektu wakacyjnego ma miejsce zazwyczaj w biurze serwisowym NOVASOL. W takich przypadkach, przedstawione powyżej zasady są również obowiązujące.
2. Wielkość i wyposażenie domu wakacyjnego
Wielkość domu podana jest zazwyczaj przy uwzględnieniu jego zewnętrznego obrysu. Powierzchnia użytkowa wewnątrz może być mniejsza do ok. 15%.
Wszystkie obiekty wakacyjne są własnością prywatną, są to obiekty indywidualne, urządzone zgodnie ze smakiem i osobistymi możliwościami konkretnych właścicieli.
Prosimy mieć na uwadze, iż najczęściej pokój dzienny jest przestronny, jednak sypialnie są niewielkie. W domach wakacyjnych należy liczyć się z ograniczoną liczbą szaf i szafek. Również w nowowybudowanych obiektach wakacyjnych, nie można oczekiwać, że każda osoba będzie mieć do własnej dyspozycji jedną szafę. Obiekty wakacyjne z reguły wyposażone są w podstawową zastawę (szklanki, talerze, sztućce) i podstawowe sprzęty do gotowania (garnki, patelnie). Przedmioty takie, jak czajnik, solniczka, cukiernica itp. nie należą do standardowego wyposażenia obiektu wakacyjnego. Bielizna pościelowa, obrusy, ręczniki, ściereczki, środki czyszczące, ręczniki papierowe, papier toaletowy itp. nie należą do wyposażenia domu, a więc muszą Państwo się sami w nie zaopatrzyć. W domu znajdują się kołdry i poduszki w liczbie odpowiadającej dopuszczalnej liczbie gości w danym domu. Bieliznę pościelową zamówić można w odpowiednim biurze serwisowym. Jeżeli w opisie obiektu wyszczególnione są meble ogrodowe, oznacza to z zasady, że w ich skład wchodzi stół i 4 krzesła ogrodowe. Leżaki, poduszki i materace ogrodowe oraz parasole przeciwsłoneczne standardowo nie należą do wyposażenia obiektu wakacyjnego. Niektóre obiekty wakacyjne wyposażone są w luksusowe meble ogrodowe, prosimy zwrócić uwagę na symbol przy opisie.
Domy wakacyjne w Danii są wyposażone w sprzęty do sprzątania, takie jak odkurzacz, miotła, wiadro i mop.
3. Renowacja
W przypadku, gdy przy opisie obiektu wakacyjnego podany jest rok renowacji, nie oznacza to, że cały obiekt został w tym roku w pełni odnowiony. Odnowione mogły zostać pojedyncze pomieszczenia, np. łazienka czy kuchnia.
4. Sypialnie/Łóżka/Miejsca do spania
Sypialnie w obiektach wakacyjnych są najczęściej niewielkie. Może się zdarzyć, że sypialnie będzie pokojem przechodnim lub pomieszczeniem oddzielonym jedynie zasłonką.
Łóżka pojedyncze z reguły mają wymiary ok. 70/ 85 x 180/ 190 cm. Łóżka podwójne mają szerokość ok. 140 – 180 cm. Wyjątek stanowi „Grand Lit“, jest to łóżko o szerokości ok. 130 cm, które przeznaczone jest dla 2 osób. Łóżka wyposażone są najczęściej w materace piankowe. Miejsca do spania mogą być wyznaczone także na rozkładanych sofach, kanapach lub fotelach. W pojedynczych przypadkach można również trafić na tzw. łóżko jugosłowiańskie, czyli materac w drewnianym obramowaniu. Miejsca do spania zazwyczaj są obleczone materiałem frotte w celu ochrony materaca. Prosimy nałożyć na to normalne prześcieradła.
Tzw. Hems to otwarte pomieszczenie ze skosami na poddaszu, do którego prowadzą strome, drewniane schodki lub stroma drabinka, gdzie znajdują się materace położone bezpośrednio na podłodze. Hems nadaje się do spania przede wszystkim dla dzieci i młodzieży, raczej nie dla starszych osób, ze względu na trudne dojście.
Aneks to oddzielny domek lub przybudówka z oddzielnym wejściem, służąca celom noclegowym, ale często nieogrzewana. Łóżeczko dziecięce (dla dzieci w wieku 0-3 lat) może być wcześniej zamówione lub należy zabrać własne, jeżeli nie znajduje się ono na wyposażeniu obiektu wakacyjnego (ta informacja podana jest przy opisie). Każdorazowo we własnym zakresie należy przywieźć pościel i bieliznę pościelową do łóżeczka dziecięcego.
W domach wakacyjnych należy liczyć się z ograniczoną liczbą szaf i szafek. Nie należy oczekiwać, iż na każdego uczestnika wyjazdu przypadać będzie jedna szafa.
5. Łazienka/WC
Standardu i wyposażenia łazienek/WC w obiektach wakacyjnych nie należy porównywać ze standardem w domach mieszkalnych. Łazienki są najczęściej niewielkie. Jeśli w opisie obiektu podana jest informacja o prysznicu nie należy zawsze tego traktować, jako oddzielnej części łazienki/kabiny prysznicowej, lecz najczęściej oznacza to prysznic ręczny przy wannie. Zdarza się, że słuchawka prysznicowa podłączona jest do zlewu lub wanny. Ciepła woda pochodzi najczęściej z bojlera (ok. 50l) – praca bojlera jest często w automatycznym programie oszczędnościowym, więc nie należy go wyłączać. Domy wakacyjne są z reguły wyposażone są w szambo, dlatego prosimy nie wrzucać artykułów higienicznych do WC.
6. Obiekty wakacyjne z jacuzzi i /albo basenem (wewnętrznym i zewnętrznym)
W przypadku rezerwacji, dokonanych minimalnie 3 dni przed rozpoczęciem okresu najmu, w dniu przyjazdu woda w basenie wewnętrznym podgrzana będzie do ok. 24-25°C. W basenie i jacuzzi nie należy używać mydła, żeli, szamponów itp.
Z basenów zewnętrznych można korzystać od ok. 15 czerwca do ok. 31. sierpnia, zależnie od warunków pogodowych. Poza tym okresem basen może być bez wody. Prosimy, mieć na uwadze, iż baseny zewnętrze z reguły nie mają ogrzewania, a temperatura wody uzależniona jest od panujących warunków atmosferycznych.
Podczas pobytu odbywa się rutynowa kontrola basenu.
Ważne wskazówki do domów z basenami (basen wewnętrzny):
- drzwi i okna w pomieszczeniu z basenem należy zamykać,
- w przypadku nieskorzystania z basenu należy go zasłonić,
- nie należy wyłączać urządzenia do osuszania powietrza, gdyż w przeciwnym razie w pomieszczeniu z basenem może dojść do zbyt dużej wilgotności powietrza.
- ogrzewanie podłogowe należy ustawić na stałą temperaturę,
- w przypadku nieskorzystania z basenu, należy zamknąć drzwi do pomieszczenia i ustawić ogrzewanie na 5ºC.
Wolnostojące jacuzzi:
W przypadku obiektów wakacyjnych z wolnostojącym jacuzzi, przed przyjazdem gości jacuzzi zostaje napełnione wodą. W sytuacji, gdy już przed przyjazdem, goście będą wiedzieć, że nie będą korzystać z jacuzzi, należy o tym fakcie poinformować biuro serwisowe przed przyjazdem. Pozwoli to zaoszczędzić energię.
7. TV, urządzenia SAT/Antena satelitarna, Internet
W obiektach wakacyjnych z TV odbierać można standardowo DR1 oraz duńskie TV2.Obiekty wakacyjne z TV mają dostęp jedynie do bezpłatnych kanałów. Płatne kanały telewizyjne są dostępne, jeśli oferuje je właściciel. Sygnał w większości obiektów jest dostępny za pomocą anteny, jakość sygnału może zależeć od położenia obiektu. Jakość odbioru może być różna, w zależności od położenia obiektu. Jeżeli w obiekcie jest urządzenie SAT/antena satelitarna, można w nim odbierać zagraniczne programy bezpłatne. Nie należy samodzielnie zmieniać ustawień anteny satelitarnej.
Dostęp do Internetu jest usługą dodatkową oferowaną przez właścicieli domów wakacyjnych. W związku z możliwymi ograniczeniami zasięgu w okolicy domu wakacyjnego oraz różnicami w prędkości i wielkości transferu, NOVASOL nie ponosi odpowiedzialności za awarie, spadek prędkości łącza, przerwy w dostępie do Internetu czy inne nieprzewidziane problemy spowodowane siłą wyższą. Dostęp do Internetu proponowany jest w domach wakacyjnych w Danii w różnej formie: poprzez kabel, WiMAX (bezprzewodowo), światłowodem, 3G lub xDSL i.in. Te różne opcje mają różne zalety i ograniczenia. Ponieważ w niektórych domach wakacyjnych do dyspozycji jest także komputer, nie zawsze na miejscu mogą Państwo podłączyć się do Internetu ze swoim komputerem. Jeżeli macie Państwo pytania dotyczące specyfikacji łącza internetowego przed przyjazdem do wynajętego obiektu wakacyjnego, zapraszamy do kontaktowania się w tej kwestii z NOVASOL. W niektórych domach wakacyjnych, goście mają dostęp do Internetu. Zwracamy jednakże szczególną uwagę na to, iż z dostępu tego korzystać mogą jedynie osoby pełnoletnie, przestrzegając obowiązujących przepisów. W przypadku ujawnienia złamania prawa podczas korzystania i Internetu, zobowiązani będziemy do współpracy z organami śledczymi.
8. Działka
Działki przy obiektach wakacyjnych to często działki naturalne. Podane powierzchnie nie zawsze są w pełni możliwe do wykorzystania i mogą częściowo składać się z działki leśnej, terenu piaszczystego i wydmowego, wrzosowisk, wysokiej trawy, dziko rosnących łąk i in. Może się zdarzyć, iż właściciel przeznaczy część działki na grządki uprawne i tym samym nie będzie można korzystać z całej działki. Prosimy zwrócić uwagę, iż w przypadku niedawno wybudowanych domów działka może nie być porośnięta trawą ani krzewami, a wjazd na działkę może nie być wykończony. Jeśli w opisie jest podane, że działka jest ogrodzona, nie oznacza to, że jest w pełni zamknięta i zwierzęta domowe mogą biegać wolno i bez smyczy. Dojazd do obiektów wakacyjnych rzadko jest drogą asfaltową i najczęściej jest nieprzejezdny dla samochodów sportowych i innych pojazdów z niskim zawieszeniem. Prosimy zwrócić uwagę, iż nie zawsze można dojechać do samego obiektu wakacyjnego. Może się zdarzyć, iż miejsce parkingowe oddalone będzie od domu wakacyjnego. Prosimy mieć na uwadze, iż w przypadku nowo wybudowanych domów wakacyjnych, działki nie od razu są porośnięte trawą a także, iż dojazd do nich może być nieco utrudniony. Obiekt wakacyjny, oznaczony jako oficyna/ budynek położony w tylnej części działki, położony jest najczęściej na tej samej działce, co inne domy i w bezpośrednim ich. Jeżeli planują Państwo wyjazd zimowy, prosimy zaopatrzyć się w dobre opony zimowe oraz łańcuchy. W przypadku jazdy przez góry, należy liczyć się, iż złe warunki atmosferyczne mogą prowadzić do zablokowania dróg, wówczas możliwa będzie jedynie jazda w kolumnie. W okresie zimowym, gdy spadnie śnieg należy się liczyć się z tym, iż usuwanie śniegu z ulic może być opóźnione.
9. Podane odległości
Podawane odległości to odległości przybliżone w linii prostej i służą orientacji.
Podawane odległości od działki do najbliższego zbiornika wodnego to odległości w linii prostej do najbliższego brzegu (morza, fiordu, rzeki albo jeziora). Zaznaczamy, iż w przypadku możliwości kąpieliskowych najbliższy brzeg nie oznacza najbliżej położonej plaży lub kąpieliska.
Podane odległości do sklepu odnoszą się do najbliższego sklepu spożywczego, mini- lub supermarketu. Prosimy jednak mieć na uwadze, iż niektóre sklepy otwarte są jedynie w sezonie głównym. Poza sezonem głównym odległość do najbliższego sklepu może być większa. Firma NOVASOL nie jest odpowiedzialna za ewentualne zamknięcia sklepów lub restauracji. W przypadku podanych odległości do najbliższego wyciągu/trasy biegowej, prosimy mieć na uwadze, iż możliwość ich użytkowania uzależniona jest od pory roku i warunków atmosferycznych.
10. Zaliczka na poczet kosztów zużycia/kaucja
Na życzenie Właściciela obiektu, umowa najmu może być uzależniona od wpłaty zaliczki na poczet kosztów zużycia, a w niektorych przypadkach również kaucji. Wpłata może nastąpić razem z opłata za rezerwację. Zaliczka na poczet kosztów zużycia służy zabezpieczeniu opłaty za media, np. energię elektryczną, gaz. Kaucja służy jako zabezpieczenie dla Właściciela na wypadek ewentualnie powstałych szkód w obiekcie oraz/lub w przypadku braku, ewentualnie niedostatecznym posprzątaniu obiektu. Wysokość kaucji zależna między innymi od wielkości obiektu i jego wyposażenia, długości pobytu oraz celu, w jakim obiekt został wynajęty. Jeżeli niezależnie od NOVASOL dojdzie do umowy wypożyczenia dodatkowego sprzętu, np. łodzi między najemcą a wlaścicielem obiektu, wówczas właściciel obiektu może pobrac dodatkową kaucję. Informacje o wysokości zaliczki na poczet kosztów zużycia oraz kaucji są zamieszczone na Dokumentach Najmu, w katalogu lub/oraz w Internecie. W przypadku rezerwacji na pobyt dłuższy niż 3 tygodnie, wysokość kaucji obliczana jest na podstawie pomnożenia stawki tygodniowej, doliczona może zostać także opłata za sprzątanie końcowe, nawet kilkukrotnie – w zależności od długości pobytu. Rozliczenie zaliczki na poczet kosztów oraz ewentualnej kaucji ma miejsce do 4 tygodni od powrotu z obiektu wakacyjnego. Ewentualne szkody oraz opłata za brak/niedostateczne posprzątanie obiektu, łącznie z opłatą za tą usługę są odliczane z kaucji. W przypadku, gdy wysokość wyżej wymienionych kosztów przekroczy wysokość kaucji lub koszty zużycia mediów będą wyższe niż wpłacona zaliczka, to najemcy zostanie wystawiony rachunek na tę różnicę. Niektórzy Właściciele nie życzą sobie rezerwacji grupowych lub pracowniczych. Zazwyczaj wynika to z opisu danego obiektu. Prosimy zwrócić uwagę, że kaucja obowiązkowa w przypadku grup młodzieżowych/pracowniczych może zostać podwyższona nawet o 475 EUR za osobę dla maksymalnej dopuszczalnej liczby osób w danym obiekcie, niezależnie od jego faktycznego obłożenia (czyli np. dla domu 8 osobowego o ośmiokrotność 475 EUR, nawet jeżeli dom zarezerwowany jest w danym czasie dla 6 osób). Podobnie w przypadku świąt Bożego Narodzenia oraz Sylwestra – kaucja może zostać podwyższona o 100 EUR za osobę. Jako grupy młodzieżowe rozumie się grupy składające się z minimum 6 osób poniżej 21 roku życia. Ponadto w przypadku takich pobytów opłacenie sprzątania końcowego może być obowiązkowe. Zwrot kaucji następuje zasadniczo przy wyjeździe, jednak w niektórych przypadkach należność zwracana jest na wskazane przez klienta konto bankowe lub na rachunek karty kredytowej (w przypadkach, gdy płatność za rezerwację odbywała się za pomocą karty kredytowej). System księgowy NOVASOL zawsze jako pierwszą możliwość wybiera kartę kredytową. Płatność na konto bankowe dokonywana jest tylko wtedy, gdy nie ma możliwości dokonania płatności na konto karty kredytowej. W związku z tym w takich sytuacjach prosimy o podanie odpowiednich danych konta (numeru konta w formacie IBAN oraz kodu SWIFT/BIC banku). Ewentualnie powstałe koszty dodatkowe związane ze zwrotem, odciągnięte zostaną z kaucji. W przypadku zwrotów kaucji na konto bankowe lub konto karty kredytowej, kaucja zawsze zwracana jest w walucie, w jakiej opłacana była rezerwacja.
11. Koszty zależne od zużycia/Ogrzewanie
Jeśli w danej nieruchomości znajdują się liczniki, odczytaj ich wskazania bezpośrednio po przyjeździe i przed wyjazdem.Licznik energii elektrycznej nie pokazuje wartości dziesiętnych, a jedynie całe kilowatogodziny (kWh). Ewentualne czerwone liczby to całe kilowatogodziny (kWh). Jeśli ta sytuacja Ciebie dotyczy, po przyjeździe otrzymasz e-mail z instrukcjami.
Jeśli przyjedziesz po zarezerwowanym terminie przyjazdu lub wyjedziesz wcześniej, obowiązywać będzie odczyt dokonany przez Novasol i zostaną zafakturowane koszty zużycia za cały okres. Jeśli dom został zarezerwowany nie później niż 3 dni przed przyjazdem, w okresie 1 listopada – 31 marca zostanie on nagrzany do temperatury ok. 15°C.
Jeśli dom nie umożliwia cyfrowego odczytu liczników, w okresie 1 listopada – 31 marca obowiązuje odczyt dokonany przez gościa, natomiast w okresie 1 kwietnia – 31 października — odczyt dokonany przez Novasol. Sposób obliczania ceny opisano w sekcji pomocy zatytułowanej „Płatności, obsługa i zużycie”.
Należy pamiętać, że w części naszych domów wakacyjnych pobierana jest także opłata za wodę. Najemca płaci za zużycie energii w całym okresie najmu, nawet jeśli nie korzystał z domu wakacyjnego przez cały ten okres.
12. Sprzątanie końcowe
Naturalnym i koniecznym jest, aby obiekt wakacyjny został przekazany kolejnym gościom w stanie posprzątanym. Obiekt wakacyjny należy opuścić najpóźniej do godziny 10:00 w dniu wyjazdu. W przypadku, gdy obiekt będzie niedostatecznie posprzątany, Goście otrzymają rachunek za konieczną dodatkową usługę sprzątania lub jej koszt zostanie pokryty z wpłaconej wcześniej kaucji. W przypadku, gdy w obiekcie zostanie pozostawiona ponadprzeciętna ilość śmieci, NOVASOL może obciążyć gości kosztem dodatkowych worków na śmieci. Prosimy pamiętać, że sprzęt do sprzątania oraz środki chemiczne nie należą do standardowego wyposażenia obiektu wakacyjnego.
W przypadku gdy usługa sprzątania, bielizna pościelowa lub bielizna pościelowa z ręcznikami są obowiązkowe i gdy nie są wliczone w cenę najmu, wówczas ceny tych usług wyszczególnione będą w opisie oferty oraz ujęte w przedstawionej łącznej cenie najmu. Usługę sprzątania końcowego można zamówić w trakcie procesu rezerwacyjnego lub do 5 dni przed zakończeniem pobytu, kontaktując się z lokalnym biurem serwisowym.
Nawet jeżeli zamówili Państwo usługę sprzątania końcowego lub jeżeli jest ona obowiązkowa, obiekt należy pozostawić po sobie w stanie uporządkowanym, meble należy odstawić na ich pierwotne miejsce, kuchnie należy umyć, pralkę należy opróżnić, naczynia zmyć, lodówka i kuchenka powinny zostać umyte, a wszystkie śmieci wyrzucone i usunięte z obiektu.
W przypadku, gdy najemcy obiektu wakacyjnego będą stanowić grupę młodzieżową, właściciel obiektu wakacyjnego lub jego reprezentant może uznać usługę sprzątania końcowego jako obowiązkowo płatną. Ponadto, w przypadku pobytów przekraczających 21 dni, właściciel obiektu lub jego reprezentant może zażądać opłaty za dodatkowe sprzątanie po 14 dniach pobytu.
13. Zwierzęta domowe
Do wielu obiektów wakacyjnych można przyjechać ze zwierzęciem domowym - informuje o tym zielony symbol psa przy opisie obiektu. Przy rezerwacji należy zaznaczyć, że goście przyjadą ze zwierzętami domowymi. Wówczas, należy upewnić się, że zwierzę domowe ma konieczne szczepienia i wymagane zaświadczenia (prosimy dopytać weterynarza). Z reguły do domu wakacyjnego można zabrać 1-2 zwierząt. Jeżeli chcieliby Państwo zabrać więcej zwierząt, niż jest dopuszczalne, prosimy o kontakt z naszym działem rezerwacji.
Niektórzy właściciele domów wakacyjnych nie wyrażają zgody na przyjazd gości ze zwierzętami domowymi, informację o tym znajdą Państwo przy opisie obiektu. NOVASOL nie może zagwarantować, iż mimo wszystko w danym obiekcie wakacyjnym nigdy nie przebywało zwierzę domowe. Prosimy jednakże o respektowanie zakazu przyjazdu ze zwierzętami. W sytuacji, gdy NOVASOL ustali, iż goście nie przestrzegają zakazu, goście zostaną poproszeni o usunięcie zwierzęcia z domu.
Wakacje w siodle
NOVASOL nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne zniszczenia powstałe podczas transportu do i z obiektu wakacyjnego, szkody na inwentarzu lub zabudowaniach. Zachęcamy do wykupienia, przed wyjazdem, odpowiedniego ubezpieczenia.
14. Domy dla niepalących
Palenie tytoniu w obiektach wakacyjnych jest zabronione, o ile nie podane inaczej. Nie oznacza to jednak, że w obiektach wakacyjnych nigdy nie palono tytoniu.
15. Informacje katalogowe/internetowe
Te informacje przeznaczone są zarówno do katalogu jak i do strony internetowej i są podstawą do dokonania rezerwacji w połączeniu z aktualnymi Warunkami Najmu.
16. Insekty/Myszy/Alergie
Prosimy mieć na uwadze, że we wszystkich obiektach wakacyjnych mogą pojawić się źródła alergii, np. roztocza. W obiektach wakacyjnych, szczególnie tych położonych blisko przyrody, pojawiać się mogą również insekty. Odnosi się to m.in. do rybików, mrówek, os, pluskiew, stonóg, a także kun. Pajęczyny powstają natomiast w na tyle krótkim czasie, iż także po gruntownym sprzątaniu domu mogą się gdzieniegdzie pojawić. NOVASOL pozostaje na to niestety bez wpływu, w związku z czym nie może za to ponosić odpowiedzialności. Także sporadyczne występowanie myszy i skorpionów (szczególnie w Europie Południowej) nie zawsze jest do uniknięcia. Przy większych problemach należy niezwłocznie poinformować właściciela lub jego reprezentanta, bądź lokalne biuro NOVASOL w celu uzyskania pomocy.
Alergie ogólnie: NOVASOL w żadnym wypadku nie ponosi odpowiedzialności za alergiczne reakcje najemców w poszczególnych obiektach wakacyjnych.
17. Prace budowlane/Hałas/Manewry wojskowe
NOVASOL nie ponosi odpowiedzialności za prywatne prace budowlane prowadzone w okolicy obiektu wakacyjnego oraz wiążący się z nimi hałas. Prosimy mieć na uwadze, iż także na osiedlach mieszkalnych i osiedlach wakacyjnych może pojawiać się hałas związany z codziennym funkcjonowaniem mieszkańców. Hałas może również pochodzić z lotnisk, na co NOVASOL pozostaje bez wpływu.
W niektórych regionach mogą występować ćwiczenia wojskowe i w związku z tym również wystąpić mogą różnego rodzaju hałasy. Może się to zdarzyć w następujących regionach Zachodnie Wybrzeże Jutlandii: Rømø, Blåvand, Vejers, region Oksbøl, Nymindegab, Tranum, Bjerregård (Hegnet), Rødhus, Blokhus, Løkken. Region Nordseeland: Sjællands Odde, Jægerspris. Wschodnia Jutlandia: Halk (wschód od Haderslev), Hevring (na wschód od Randers). Bornholm: Raghammer (na wschód od Boderne i na zachód od Vestre Sømark). W regionach Stampen i Arnager na południe od Rønne może wystąpić zwiększony hałas pochodzący też z lotniska.
18. Problemy/Reklamacje
NOVASOL zawsze dokłada wszelkich starań, aby oferta obiektów wakacyjnych była zawsze aktualna i zgodna ze stanem faktycznym. Jeżeli jednak po przyjeździe do wynajętego obiektu wakacyjnego, goście zauważą braki w obiekcie, w jego wyposażeniu lub inną niezgodność z ofertą, proszeni są o zgłoszenie tego faktu pracownikom NOVASOL w ciągu 72 godzin od zauważenia braków. O niedokładnym posprzątaniu obiektu należy poinformować natychmiast. W przypadku nie zgłoszenia reklamacji na miejscu, dalsze roszczenia mogą zostać odrzucone. Reklamacji na miejscu nie należy składać za pośrednictwem poczty e-mail, musi być ona zgłoszona osobiście w lokalnym biurze serwisowym lub telefonicznie pod odpowiednim numerem Hotline.
W przypadku reklamacji, najemca zobowiązany jest dać NOVASOL określony czas na udzielenie pomocy, względnie usunięcie problemu. Najemca zobowiązany jest zanotować nazwisko pracownika NOVASOL, który przyjmuje skargę. Ponadto najemca zobowiązany jest do zapobiegania dalszym zniszczeniom/brakom/zniszczeniom bieżącym oraz do ewentualnie możliwego obniżenia finansowych strat/zniszczeń właściciela domu lub/i NOVASOL. Jeżeli według naszej oceny udzielenie pomocy jest z jakichś przyczyn niemożliwe lub związane nieproporcjonalnie dużym nakładem, pomoc może zostać udzielona w formie przygotowania odpowiedniego obiektu zastępczego. Przedwczesny odjazd w obiektu wakacyjnego, bez wcześniejszego omówienia sytuacji z NOVASOL, następuje na rachunek i ryzyko najemcy. Najemca ryzykuje, że opłata za wynajem nie zostanie zwrócona i/lub roszczenia o zwrot nie będą uwzględniane. Jest to uzasadnione tym, iż najemca poprzez wyjazd z obiektu wakacyjnego uniemożliwia NOVASOL udzielenia pomocy lub usunięcia zniszczeń, względnie ewentualnego przeniesienia do innego obiektu wakacyjnego. Jeżeli zgłoszona telefonicznie lub osobiście skarga nie zostanie w przewidzianym czasie rozpatrzona, w celu uzyskania pomocy prosimy o poinformowanie o tym fakcie naszą centralę obsługi klienta, tel. +45 97 97 57 57. Obniżenie ceny najmu może mieć miejsce jedynie wówczas, gdy NOVASOL przyjęła skargę i nie udzieliła pomocy lub nie udzieliła pomocy w określonym terminie.
Jeżeli reklamacja podczas pobytu nie zostanie, w rozumieniu klienta, zadowalająco rozwiązana, klient ma prawo w ciągu 30 dni od zakończenia okresu najmu przesłać NOVASOL do opracowania pisemną reklamację. Reklamację należy wysłać do:NOVASOL AS, Virumgårdsvej 27, DK-2830 Virum lub drogą mailową na adres: kundeservice@novasol.dk. Pisemna reklamacja musi być opatrzona numerem rezerwacji, a złożyć ją może jedynie klient, który zawarł z NOVASOL umowę najmu obiektu wakacyjnego. Pisemna reklamacja może dotyczyć jedynie indywidualnej rezerwacji klienta i domu wakacyjnego, w którym przebywał. Reklamacje składane przez innych uczestników wyjazdu nie będą rozpatrywane. NOVASOL każdorazowo potwierdza otrzymanie reklamacji. W przypadku nie otrzymania przez Państwa takiego potwierdzenia, prosimy o kontakt z działem rezerwacji. NOVASOL może odrzucić reklamację, jeżeli skarga nie została zgłoszona na miejscu podczas pobytu w domu wakacyjnym. Ewentualnie przyznany zwrot obejmuje jedynie bezpośrednie straty ekonomiczne. Za szkody nie bezpośrednio ekonomiczne (szkody pośrednie) lub szkody natury nieekonomicznej (szkody ideowe) nie odpowiada ani NOVASOL, ani właściciele obiektów wakacyjnych.
19. Wskazówki i inne informacje
Więcej informacji o każdym kraju znajdą Państwo na www.NOVASOL.pl
Dostawy prądu i wody
W szczególnie gorące lub bardzo suche dni letnie w niektórych regionach może dojść do przerw w dostawie prądu i wody. NOVASOL pozostaje jednakże bez wpływu na jakiekolwiek awarie lokalnych sieci wodnych czy elektrycznych. W takich przypadkach należy zwracać się bezpośrednio do właściciela obiektu lub jego reprezentanta. Prosimy mieć także na uwadze, iż w niektórych regionach woda może mieć nieszkodliwe, brązowe zabarwienie. Przy wielu obiektach wakacyjnych woda pochodzi z własnej studni.
Ubezpieczenie i paszport
Prosimy pamiętać o zabraniu prawa jazdy i dokumentów samochodowych. Prosimy o posiadanie przy sobie kopii dowodów osobistych bądź paszportów wszystkich gości.
Łodzie/Wędkowanie
Aby uzyskać ustawowo niezbędne zezwolenie wędkarskie, należy okazać uzyskaną w Polsce licencję wędkarską. Zezwolenie wędkarskie jest obowiązkowe i można je nabyć w niektórych biurach serwisowych, lokalnych biurach turystycznych, w większości urzędów pocztowych, w większych sklepach wędkarskich i przez Internet, www.fisketegn.dk. Dalsze informacje uzyskać można w odpowiednich biurach informacji turystycznej. Jeżeli na wyposażeniu obiektu wakacyjnego znajduje się łódź, można z niej korzystać w okresie od maja do września (w zależności od warunków atmosferycznych). Prosimy mieć na uwadze, iż wymagane kamizelki ratunkowe nie należą do wyposażenia. Używanie łodzi odbywa się na własną odpowiedzialność najemcy.
Centralne ogrzewanie
Informacje na temat sposobu ogrzewania znajdują się w opisie obiektu. Centralne ogrzewanie oznacza, że budynek wyposażony jest we własną instalację grzewczą, np. kocioł grzewczy z opałem, jak węgiel lub drewno. Materiały opałowe są zwyczajowo dodatkowo płatne.
Sprzęt do zabawy
Pod pojęciem „sprzęt do zabawy“ rozumie się huśtawkę, piaskownicę, huśtawkę wahadłową, domek do zabawy, zjeżdżalnię lub kombinację tych sprzętów. Korzystanie z tych sprzętów odbywa się na własną odpowiedzialność klienta.
Grill
Na wyposażeniu wielu obiektów wakacyjnych znajduje się grill. W niektórych przypadkach przed użyciem grill należy wyczyścić, np. w sytuacji, gdy grill nie był dłuższy czas używany. Nie zwalnia to jednak z obowiązku wyczyszczenia grilla przed opuszczeniem obiektu wakacyjnego.
Sauna
Prosimy nie wlewać wody na urządzenie grzewcze w saunie, ponieważ może to prowadzić do znacznych zniszczeń lub awarii prądu.
Solarium
Lampy solaryjne są zazwyczaj przymocowane specjalnymi pasami nad łóżkiem. Nie polecamy korzystania z solarium osobom poniżej 18 roku życia.
GPS—Współrzędne w opisie drogi dojazdu
Ewentualnie podane w opisie drogi dojazdu współrzędne GPS nie odnoszą się zawsze bezpośrednio do obiektu wakacyjnego i zastrzegamy sobie prawo do błędów w danych GPS. Współrzędne GPS odnoszą się z reguły do najbardziej odpowiedniego miejsca, którym może być najbliższa ulica, skrzyżowanie lub inne. W przypadku, gdy przekazanie kluczy ma mieć miejsce gdzie indziej niż w obiekcie wakacyjnym, współrzędne GPS będą odpowiadały miejscu przekazania kluczy. Prosimy jednak, aby zawsze przed przyjazdem sprawdzić, czy współrzędne GPS odpowiadają adresowi obiektu wakacyjnego.
Klucz
Z reguły wydawany jest tylko jeden klucz – niezależnie od liczby osób mogących zamieszkać w danym obiekcie.
Drewno kominkowe
Drewno do palenia w kominku nie jest ujęte w cenie najmu domu wakacyjnego, można je jednakże nabyć w wielu sklepach i na stacjach benzynowych. Drewno znajdujące się w domu bądź na terenie posesji jest własnością prywatną właściciela i nie może być użyte bez jego zgody. Ze względów zdrowotnych, a także, aby nie uszkodzić kominka, prosimy nie palić w nim samodzielnie nazbieranym drewnem.
Parki wodne
NOVASOL nie ma wpływu na godziny otwarcia lub ewentualne zamknięcia (spowodowane np. renowacją) poszczególnych parków wodnych/hal pływackich i nie może ponosić odpowiedzialności za to.
Lekarz, Dentysta, Apteki i.in
Niestety może się zdarzyć, iż podczas wakacyjnego pobytu w Danii niezbędna okaże się pomoc lekarza, dentysty lub innego specjalisty. Nasze biura serwisowe, jak również Hotline, chętnie pomogą uzyskać adres lub numer telefonu do specjalisty. W godzinach pracy, prosimy o kontakt telefoniczny pod numerem +45-9797 5757. Ponadto w aplikacji do smartphonów można znaleźć informacje na temat uzyskania pomocy. Informacje znajdą Państwo pod AkutDanmark w AppStore lub Google Play. Aplikacje te mogą być pobrane po uiszczeniu drobnej opłaty.
NOVASOL nie ma wpływu na te aplikacje i jest odpowiedzialna za ich treść lub funkcjonowanie. Ewentualny kontakt w sprawie aplikacji: infonewish@newish.dk
Prosimy mieć na uwadze, iż podane informacje są w języku duńskim, niemieckim i angielskim.
Związek Branżowy Oferentów Domów Letniskowych
NOVASOL jest członkiem Związku Branżowego Oferentów Domów Letniskowych w Danii. Tutaj znaleźć można punkt mediacyjny, gdzie można się zgłosić w sytuacji, gdy najemca nie uzyska zadowalającego go rozwiązania w sprawie zgłoszonej u wynajmującego, reklamacji z tytułu wad. Dalsze informacje uzyskać można na www.fbnet.dk lub kontaktując się z:
Ankenævn for Feriehusudlejning
Amagrtorv 9, 2
DK-1106 København K
E-Mail: info@ankenaevnferiehus.dk