Jak możemy Ci pomóc?
Jest dla nas bardzo ważne, aby Twoje wakacje były jak najbardziej udane. Dlatego też, chcemy Cię przygotować do wyjazdu najlepiej jak to możliwe.
Poniżej znajdziesz odpowiedzi na niektóre z najczęściej zadawanych pytań dotyczących rezerwacji, płatności, przyjazdów, odbioru kluczy i naszych pakietów bezpieczeństwa.
Wystarczy jedno kliknięcie, abyś znalazł odpowiedź na swoje pytanie.
Przed dokonaniem rezerwacji
Jakich kosztów zużycia mediów mogę się spodziewać?
W wielu naszych domach wakacyjnych koszty zużycia mediów są wliczone w cenę rezerwacji. W przypadku niektórych domów oprócz ceny rezerwacji może być konieczne uiszczenie opłaty za zużycie mediów (energii elektrycznej, wody, ogrzewania, drewna opałowego itp.).
W przypadku domów wakacyjnych, w których cena nie obejmuje zużycia mediów, koszty te zależą od faktycznego ich zużycia podczas pobytu lub są naliczane jako z góry określona kwota dzienna za osobę.
Szczegółowe informacje na temat kosztów zużycia mediów są podane w opisie domu i na stronie MyBooking.
Koszty zużycia mediów są rozliczane w walucie lokalnej przy wyjeździe lub fakturowane po pobycie: szczegółowe informacje można znaleźć na stronie MyBooking. Staramy się wysłać rachunek w ciągu czterech tygodni od pobytu.
Określanie kosztów energii elektrycznej naliczanych w domach wakacyjnych w Danii
Firmie NOVASOL zależy na jawności w kwestii tego, jak obliczana jest cena energii elektrycznej płacona przez gości.
Nasze wyliczenie kosztów energii elektrycznej, którymi obciążani są goście przebywający w naszych domach w Danii, opiera się na cenie podstawowej publikowanej na stronie www.energidataservice.dk. Całkowite koszty zużycia są obliczane indywidualnie na podstawie ceny podstawowej (A) oraz elementów obowiązkowych (B–E), które razem składają się na cenę, jaką właściciel domu musi następnie zapłacić na rzecz podmiotu dostarczającego energię elektryczną do nieruchomości. Szczegółowo opisano to poniżej:A) Cena odpowiadająca kosztom wytworzenia
Ta cena w znacznym stopniu zależy od sposobu wytwarzania energii elektrycznej (np. elektrownie wiatrowe), a więc zmienia się co godzinę przez całą dobę. Na podstawie ceny równej kosztom wytworzenia, która jest publikowana na stronie www.energidataservice.dk, określana jest wartość średnia dla całego okresu pobytu w domu wakacyjnym.B) Podatki płatne do skarbu państwaC) Duński VAT
D) Cena przesyłu energii elektrycznej
Cena przesyłu jest obliczana co godzinę między dostawcą energii elektrycznej a odbiorcą odpowiednio do pory dnia, w której ma miejsce zużycie, zgodnie ze schematem zużycia niskiego (00:00–05:59), średniego (06:00–16:59 / 21:00–23:59) lub wysokiego (17:00–20:59). Wykorzystujemy średnią wartość odczytów liczników ze wszystkich duńskich domów NOVASOL, które umożliwiają odczyt cyfrowy, w postaci 14-dniowej średniej kroczącej. Następnie przy użyciu schematu zużycia obliczana jest średnia wartość całkowitej ceny przesyłu.
E) Marża zysku
Opłata godzinowa pobierana przez zakład energetyczny (0,15 DKK)Ponadto NOVASOL dolicza 42% na pokrycie podatku dochodowego, który właściciel domu musi zapłacić od ceny energii elektrycznej oraz opłatę godzinową w wysokości 0,30 DKK za kWh.
Cena energii elektrycznej jest przeliczana co tydzień, a cena płacona przez gości zależy od terminu przyjazdu i długości pobytu.
Jak można zarezerwować dom wakacyjny?
Najłatwiejszym i najszybszym sposobem na znalezienie wymarzonego obiektu wakacyjnego jest dokonanie rezerwacji bezpośrednio na naszej stronie internetowej.
Kiedy można zarezerwować dom wakacyjny na przyszły rok?
Jeśli już teraz planujesz przyszłoroczne wakacje, NOVASOL nie może z wyprzedzeniem zamówić wybranego obiektu. Zazwyczaj ceny są publikowane rok wcześniej wiosną lub latem, a więc obserwuj naszą stronę internetową, na której znajdziesz aktualne informacje o dostępności.
Czy można płacić w ratach?
W ramach dodatkowej usługi umożliwiamy płatność w dwóch ratach, jeśli dokonasz rezerwacji na więcej niż 56 dni przed przyjazdem.
Pierwsza rata wynosi 25% całkowitej ceny najmu. Druga rata to pozostałe 75% całkowitej ceny najmu (płatne nie później niż 42 dni przed przyjazdem).Czy grupa młodzieży może wynająć obiekt?
Przez grupę młodzieży rozumie się grupę obejmującą co najmniej sześć osób w wieku poniżej 21 lat, choć w niektórych domach limit wieku może być wyższy. Jeśli rezerwacja jest dokonywana w imieniu grupy młodzieży, musisz nas o tym poinformować w chwili dokonywania rezerwacji. NOVASOL zastrzega sobie prawo do odmówienia rezerwacji grupie młodzieży. Mogą obowiązywać inne ograniczenia dotyczące składu grupy, które są podawane w opisie obiektu. Grupa musi się zastosować do wszelkich ograniczeń dotyczących składu określonych w opisie obiektu.
Ile kosztuje sprzątanie końcowe?
Dokładna cena jest podawana podczas rezerwowania pobytu. Jeśli już masz zarezerwowany pobyt, informację tę możesz uzyskać stronie MyBooking.
Jaka jest cena mediów?
Jeśli zużycie mediów nie jest wliczone w cenę rezerwacji, dokładną cenę za jednostkę zobaczysz podczas rezerwowania pobytu. Jeśli masz już zarezerwowany pobyt, informację tę możesz uzyskać stronie MyBooking.
Czy w wynajętym obiekcie będą dostępne środki czystości?
Wynajęty obiekt nie zawiera środków czystości. Jest w nim jednak dostępny odkurzacz, a także mop i wiadro.
Ile osób może przebywać w wynajętym obiekcie?
Ile osób może przebywać w wynajętym obiekcie?
Zwierzęta domowe
W domu wakacyjnym mogą się znajdować zwierzęta domowe, jeśli jest on oznaczony symbolem psa. Jeśli chcesz zabrać ze sobą zwierzęta, prosimy o podanie tej informacji podczas rezerwowania domu wakacyjnego.
Wakacje z łodzią
W części naszych domów wakacyjnych cena najmu obejmuje możliwość korzystania z łodzi, natomiast w innych przypadkach można wynająć łódź od właściciela domu lub niezależnego podmiotu. Informacje o sposobie rezerwowania łodzi można znaleźć na stronie MyBooking.
Jeśli podczas pobytu zamierzasz korzystać z łodzi, koniecznie zapoznaj się z zasadami korzystania z łodzi obowiązującymi na danym obszarze.
Informacje na temat obowiązujących przepisów można uzyskać w lokalnym urzędzie morskim. Nie gwarantujemy, że na wyposażeniu łodzi będzie się znajdować wystarczająca ilość kamizelek ratunkowych dla całej grupy. Ich zapewnienie należy do Twoich obowiązków.Jak urządzony jest dom wakacyjny?
NOVASOL wynajmuje domy wakacyjne należące do prywatnych właścicieli. Domy te są urządzone i wyposażone zgodnie z gustem i upodobaniami właściciela. Łóżka mogą być mniejsze niż w większości przypadków, zbiornik na gorącą wodę może mieć mniejszą pojemność od normalnie stosowanej w głównym miejscu zamieszkania, a schody mogą być bardziej strome niż w większości przypadków. ?Rok remontu domu wakacyjnego podany w jego opisie może oznaczać remont częściowy.
Domy wakacyjne bez dymu tytoniowego
W żadnym z naszych domów wakacyjnych nie wolno palić.
Co oznaczają gwiazdki?
Im więcej gwiazdek przyznaliśmy domowi wakacyjnemu, tym wyższy poziom komfortu. Ocena uwzględnia meble, wyposażenie i standard obiektu.
Bardzo prosto urządzony dom wakacyjny z podstawowymi udogodnieniami, odpowiedni na pobyt w okresie letnim.
Prosto urządzony dom wakacyjny z kilkoma udogodnieniami.
Zadbany dom wakacyjny wyposażony w standardowe meble.
Dobrze wyposażony dom wakacyjny o wysokim standardzie, z wygodnymi meblami i dodatkowymi udogodnieniami.
Dom wakacyjny z najwyższą oceną w naszym systemie. Gustownie urządzony i w pełni wyposażony.Warunki najmu
Warunki najmu obowiązujące w NOVASOL są dostępne tutaj.
Zarządzanie rezerwacją
Jak można opłacić rezerwację?
Płatności można dokonać za pośrednictwem strony MyBooking przy użyciu karty kredytowej. Oferujemy kilka alternatywnych metod płatności, które są widoczne na stronie MyBooking.
Jak można sprawdzić płatność za rezerwację?
Przegląd płatności można znaleźć na stronie MyBooking.
Jak zapłacić drugą ratę w przypadku otrzymania nowej karty kredytowej?
Jeśli między ratami otrzymasz nową kartę kredytową, sugerujemy zalogowanie się na stronie MyBooking przed terminem płatności i dokonanie płatności nową kartą.
Gdzie znajdę umowę najmu?
Po zarezerwowaniu obiektu otrzymasz e-mail z potwierdzeniem rezerwacji i linkiem do osobistej strony MyBooking. Tam znajdziesz wszystkie informacje na temat dokonanej rezerwacji.
Czy w cenę są wliczone ręczniki i pościel?
Takie przedmioty jak ręczniki, pościel i ścierki kuchenne mogą być wliczone w cenę albo można je kupić przed przyjazdem, jeśli zostaną zamówione z 5-dniowym wyprzedzeniem za pośrednictwem strony MyBooking.
Kiedy można odebrać klucz / przyjechać do wynajętego obiektu?
Zazwyczaj klucz można odebrać w godzinach 16:00–20:00, ale konkretne godziny są podane na stronie MyBooking. Prosimy pamiętać o podaniu preferowanej/spodziewanej godziny przyjazdu na stronie MyBooking.
Jak można kupić i zapłacić za usługi dodatkowe?
Usługi dodatkowe zazwyczaj można kupić do 5 dni przed przyjazdem, korzystając z obszaru „Usługi dodatkowe” na stronie MyBooking.
Co znajdę w wynajętym obiekcie?
Nasze obiekty zawierają podstawowe wyposażenie kuchenne oraz kołdry i poduszki do wszystkich łóżek.
Kiedy należy zapłacić podatek turystyczny?
Jeśli podróżujesz do Francji, po powrocie z wakacji otrzymasz e-mail z linkiem umożliwiającym opłacenie podatku turystycznego.
W przypadku pozostałych krajów, w których obowiązuje podatek turystyczny, płaci się go po przyjeździe w walucie lokalnej właścicielowi lub osobie przekazującej klucze.
Jakie usługi dodatkowe można wykupić?
Zestaw wakacyjny (dostępny tylko w Danii), który zawiera:
3 ściereczki do naczyń
7 tabletek do zmywarki
1 gąbkę
Płyn do mycia szyb
Płyn do mycia naczyń
DetergentZestaw pościeli, który zawiera:
1 poszwę na kołdrę
1 poszwę na poduszkę
1 prześcieradło
2 ręczniki
1 ścierkę do naczyńSprzątanie końcowe
Czy rozważasz samodzielne posprzątanie obiektu po pobycie? Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutajCzy rozważasz wykupienie sprzątania po pobycie? Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj
Czy rozważany przez Ciebie obiekt obejmuje obowiązkowe sprzątanie? Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj
Parking na terenie obiektu?
Informacje dotyczące parkingu są dostępne w opisie nieruchomości.
Droga dojazdowa do domu rzadko jest asfaltowa i zazwyczaj nie mogą z niej korzystać samochody sportowe ani pojazdy o obniżonej konstrukcji.
Wi-Fi
Wiele domów wakacyjnych oferowanych przez NOVASOL udostępnia łączność Wi-Fi. Ponieważ Wi-Fi jest usługą dodatkową, może obowiązywać osobna opłata. Informację tę można znaleźć w opisie nieruchomości.
Grill
Wiele domów wakacyjnych udostępnia grilla. Jeśli tak jest, stosowna informacja znajduje się w opisie nieruchomości
Dlaczego obowiązuje kaucja?
Pobieranie kaucji jest standardową praktyką w branży wynajmu wakacyjnego. Kaucja pokrywa koszty zużycia mediów oraz ewentualne szkody lub dodatkowe koszty, które mogą wystąpić podczas pobytu.
Kiedy jest pobierana kaucja?
W przypadku rezerwacji dokonanych po 18 października 2023 r. kaucja obowiązuje we wszystkich naszych domach w Danii i jest automatycznie dodawana do rezerwacji na dwa tygodnie przed datą przyjazdu. Informacje te można znaleźć na koncie „MyBooking”.
W przypadku domów poza Danią kaucja — jeśli obowiązuje — zazwyczaj jest płatna bezpośrednio właścicielowi, a jej kwotę można sprawdzić na koncie MyBooking.Ile wynosi kaucja?
Wysokość kaucji zależy od rodzaju zarezerwowanej nieruchomości:
Domy standardowe: 100 EUR
Domy z sauną: 115 EUR
Domy spa: 150 EUR
Domy z basenem: 360 EURJak można zapłacić kaucję?
Kaucję można wygodnie zapłacić za pośrednictwem konta MyBooking w ciągu 9 dni przed datą przyjazdu.
Kiedy jest zwracana kaucja?
Kaucja jest automatycznie zwracana najpóźniej cztery tygodnie po dacie wyjazdu pod warunkiem, że podczas pobytu nie wystąpiły żadne szkody ani dodatkowe koszty. Zwrot jest przekazywany na tę samą kartę / to samo konto, których użyto do dokonania pierwotnej płatności.
Co się dzieje w przypadku wystąpienia szkód lub dodatkowych kosztów?
Jeśli wystąpią jakiekolwiek szkody lub dodatkowe koszty, odpowiednia kwota zostanie potrącona z kaucji. Otrzymasz wówczas szczegółowe zestawienie tych kosztów.
Podczas pobytu na wakacjach
Domy z basenem
Jeśli dom wakacyjny został zarezerwowany co najmniej 3 dni przed przyjazdem, woda w basenie krytym zostanie podgrzana do ok. 24–25°C.
Sauna
Nie należy polewać wodą pieca w saunie, ponieważ może to doprowadzić do poważnych uszkodzeń lub przerwy w zasilaniu.
Wskazówki ułatwiające oszczędzanie energii elektrycznej w domach wakacyjnych z basenem krytym:
– Zawsze zamykaj drzwi i okna pomieszczenia z basenem.
– Nie wyłączaj osuszacza powietrza, ponieważ może to doprowadzić do zbytniego wzrostu wilgotności powietrza na terenie basenu.
– Zakrywaj basen, gdy z niego nie korzystasz.
– Ustaw ogrzewanie podłogowe na stałą temperaturę: unikaj jej regulowania.
– Jeśli sypialnie nie są używane, zadbaj o to, aby ich drzwi były zamknięte, i zmniejsz temperaturę do 5°C.Ładowanie pojazdów elektrycznych
Niektóre domy wakacyjne są wyposażone w ładowarkę do pojazdów elektrycznych. Unikaj ładowania pojazdów elektrycznych z normalnych gniazd, ponieważ może to doprowadzić do przegrzania, uszkodzenia instalacji elektrycznej, a nawet pożaru.
Gdzie można odebrać klucz do wynajętego obiektu?
Na stronie MyBooking znajduje się link do opisu trasy / odbioru klucza, gdzie wskazana jest lokalizacja.
W przypadku pobytu w obiekcie duńskim, który ma skrytkę na klucz, 2 dni przed przyjazdem otrzymasz SMS. Sprawdź, czy na stronie MyBooking znajduje się aktualny numer Twojego telefonu komórkowego.
O której godzinie muszę opuścić wynajęty obiekt?
Obiekt należy opuścić najpóźniej o 10:00 rano w dniu wyjazdu.
Gdzie można oddać klucz?
Klucz należy oddać pod tym samym adresem, pod którym został odebrany. Jeśli jest dostępna skrytka na klucz, można go zostawić w skrytce.
Problemy/skargi
Mamy nadzieję, że Twoje wrażenia związane z pobytem będą wyłącznie pozytywne. Jeśli jednak wystąpi potrzeba uzyskania pomocy, skontaktuj się z naszym lokalnym przedstawicielem w ciągu 72 godzin. Jeśli będziesz potrzebować dodatkowego wsparcia, skontaktuj się z nami.
Co zrobić, jeśli podczas pobytu spowoduję szkody w domu wakacyjnym?
Wypadki się zdarzają, ale prosimy: poinformuj nas o ewentualnych uszkodzeniach. Najlepszym sposobem jest skorzystanie z naszej funkcji przesyłania wiadomości. Dzięki temu będziemy mogli szybko zareagować i wymienić uszkodzony przedmiot, aby był gotowy na przyjazd następnych gości.
Z kim mam się skontaktować, jeśli przyjadę później, niż było to planowane?
W przypadku przyjazdu po godzinie 20:00 prosimy o kontakt z osobą posiadającą klucze. Jej dane kontaktowe można znaleźć na stronie MyBooking.
Czy można otrzymać instrukcje dotyczące podróży?
Instrukcje dotyczące podróży są dostępne na stronie MyBooking.
Czy muszę posprzątać miejsce zakwaterowania przed wyjazdem?
Miejsce zakwaterowania zostanie posprzątane przed Twoim przyjazdem i prosimy o pozostawienie go w podobnym stanie przy wymeldowaniu.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj
Po zakończeniu wakacji
Jak można wystawić recenzję?
Bardzo cenimy sobie opinie gości i chętnie poznamy Twoje wrażenia z wakacji. Gdy wrócisz z podróży, w ciągu 48 godzin powinien do Ciebie dotrzeć nasz e-mail z zaproszeniem. Ten e-mail umożliwi Ci przekazanie cennych opinii.
Zostawiłem/-am coś w miejscu zakwaterowania
Jeśli uświadomisz sobie, że zostawiłeś(-aś) coś w miejscu zakwaterowania, doradzamy jak najszybszy kontakt z właścicielem lub osobą posiadającą klucze. Będą oni w stanie pomóc w odzyskaniu zagubionego przedmiotu. Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy, prosimy o kontakt. W tym miejscu podkreślamy, że chociaż służymy pomocą, nie ponosimy odpowiedzialności za utracone mienie.
Mam zastrzeżenia do moich wakacji – jak złożyć skargę?
Serdecznie przepraszamy za wszelkie rozczarowania, które miały miejsce podczas Twoich wakacji. Uprzejmie zalecamy niezwłoczne zgłaszanie wszelkich wątpliwości lub problemów podczas pobytu w obiekcie, co zapewni ich szybkie i skuteczne rozwiązanie. Jeśli potrzebujesz dalszej pomocy, prosimy o kontakt z nami. Jeśli po zarejestrowaniu skargi w naszym systemie problem pozostaje nierozwiązany, zapoznaj się z dalszymi informacjami dostępnymi poniżej.
Duńska komisja odwoławcza
Jeśli po pobycie wakacyjnym nie udało się znaleźć rozwiązania, możesz złożyć skargę dotyczącą domu wakacyjnego na terenie Europy do Izby Odwoławczej – prywatnej, upoważnionej komisji odwoławczej powołanej przez Duńską Radę Konsumentów i Duńskie Stowarzyszenie Domów Wakacyjnych, do którego należymy. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.fbnet.dk lub kontaktując się z Izbą Odwoławczą: Board of Appeal, Vandkunsten 3, 3., 1467 København K, Dania.
MTV
Jeśli mieszkasz we Francji, w przypadku sporu możesz skorzystać z procedury mediacji lub alternatywnej procedury rozstrzygania sporów zgodnej z obowiązującym prawem. Naszym mediatorem jest Médiation du Tourisme et Voyage (MTV). Jeśli po powiadomieniu nas na piśmie nie otrzymasz satysfakcjonującej odpowiedzi w ciągu 60 dni, możesz zgłosić spór na warunkach określonych na stronie internetowej mediatora. Więcej informacji znajdziesz na stronie https://www.mtv.travel/saisir-le-mediateur/ lub kontaktując się z Association Médiation Tourisme et Voyage BP 80 303 75 823 Paris Cedex 17.
ODR
Jeśli mieszkasz na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, możesz także złożyć skargę za pośrednictwem ustanowionej przez Komisję Europejską platformy ODR (Online Dispute Resolution – rozstrzyganie sporów online: ec.europa.eu/odr).