FAQ

Tutaj znajdziecie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli jednak w dalszym ciągu będziecie mieć wątpliwości, zachęcamy do konatktu telefonicznego lub mailowego z naszym działem sprzedaży.

Informacje na temat rezerwacji
Jak mogę dokonać rezerwacji?

Na naszej stronie internetowej można nie tylko znaleźć interesujące informacje na temat wybranego domu wakacyjnego, ale także dokonać jego rezerwacji online - szybko i prosto.

Po wybraniu kraju, terminu a następnie odpowiadającego domu lub apartamentu na wakacje, przechodzą Państwo do rezerwacji online. Prosimy zwrócić uwagę na poprawność wprowadzonych danych oraz pamiętać o podaniu numeru telefonu oraz adresu e-mail. Po zakończeniu procesu rezerwacji na podany przez siebie adres e-mail otrzymają Państwo potwierdzenie rezerwacji wraz ze szczegółami dotyczącymi płatności.

UWAGA: podając termin, prosimy pamiętać, iż ta strona internetowa jest stroną aktywną i wyświetla w wybranym terminie tylko wolne obiekty. Poszukując domu prosimy podawać ineteresujące Państwa długości pobytu (tzn. jeżeli inetresuje nas pobyt tygodniowy to należy sprawdzać najczęściej terminy tydzień po tygodniu a nie np. cały miesiąc).

Jak chronione są moje dane osobowe?

Wszelkie dane osobowe, wprowadzane w trakcie dokonywania rezerwacji przez Internet, przekazywane są NOVASOL bezpiecznie za pomocą kodowania SSL.

Kiedy dokonuję płatności?

W przypadku rezerwacji dokonanej na conajmniej 56 dni przed datą przyjazdu do domu letniskowego NOVASOL, zobowiązani są Państwo do zapłacenia pierwszej raty, wynoszącej 25% całej ceny najmu. W przypadku płatności kartą, pierwszą ratę należy uiścić natychmiastowo po dokonaniu rezerwacji (będą Państwo autamatycznie przekierowani na stronę bezpiecznych płatności DIBS). Przy wyborze przelewu jako formy płatności, na opłatę pierwszej raty mają Państwo 8 dni.

Pozostałą część płatności powinni Państwo uregulować najpóźniej do 42 dni przed datą przyjazdu.

W przypadku rezerwacji dokonanych mniej niż 56 dni przed datą przyjazdu, zobowiązani są Państwo do niezwłocznego uiszczenia wpłaty całej kwoty najmu.

Kiedy otrzymam dokumenty dotyczące rezerwacji?

Po dokonaniu rezerwacji online automatycznie otrzymają Państwo potwierdzenie rezerwacji na wskazany podczas rezewacji adres e-mail - potwierdzeniem jest także ostatni krok rezerwacji, który zawiera numer rezerwacji.

Dokumenty najmu otrzymają Państwo po całkowitym opłaceniu rezerwacji.

Kiedy i w jaki sposób otrzymam Dokumenty najmu?

Dokumenty najmu otrzymają Państwo drogą mailową w formie linku do plików pdf. Dzięki temu rozwiązaniu nie muszą Państwo czekać na dostarczenie potrzebnego vouchera pocztą, ale mogą go Państwo mieć od razu u siebie na komputerze*. Dokumenty najmu w formie elektronicznej będą znajdowały się w formie linków w podglądzie Państwa rezerwacji: "Moja rezerwacja", do której link otrzymają Państwo wraz z mailem potwierdzającym dokonanie rezerwacji.

Teraz decydując się na urlop nawet w ostatniej chwili, dokumenty otrzymają Państwo na pewno na czas!

*Linki do dokumetów najmu w formie elektronicznej zaktywują się w momencie wpłynięcia Państwa płatności za rezerwację.

Dlaczego płacę kaucję?

Kaucja - płatna na miejscu w dniu przyjazdu przy odbiorze kluczy - służy jako zebezpieczenie przed drobnymi zniszczeniami oraz wykorzystywana jest na rozliczenie wszelkich kosztów zależnych od zużycia, jak np. kosztów zużycia prądu, wody, gazu, oleju, ogrzewania itp.

W jakich przypadkach wpłacam kaucję?

Od roku 2015, kaucja została zlikwidowana w większości obiektów wakacjynych. Jednak w niektórych opłata ta wciąż jest wymagana. Jeżeli w wybranym przez Pańtwa obiekcie wpałata kaucji jest konieczna, znajdą Pańtwo odpowiednią infomację na ten temat w opisie obiektu. Z reguły goście wpłacają kaucję bezpośrednio właścicielowi domu wakacyjnego. W Danii kaucja wpłacana jest przy odbiorze kluczy w odpowiednim biurze serwisowym NOVASOL. lub można ją wpłacić jeszcze przed przyjazdem razem z opłatą ze rezerwację. Na dokumentach najmu domów w Danii znajdą Państwo wartością wymaganej kaucji podaną w PLN. Jeżeli nie skorzystają Państwo z tej możliwości, kaucję na miejscu należy wpłacić w EUR lub DKK!

O jej wysokości w innej walucie mogą się dowiedzieć Państwo kontaktując się z NOVASOL

Jak i gdzie otrzymam kaucję z powrotem?

Pod koniec Państwa pobytu w domu dokonane zostanie rozliczenie zużycia energii, oleju, prądu, gazu, wody itp., o ile oczywiście nie było ono wliczone w cenę najmu, a następnie odliczone od wniesionej kaucji. Resztę kaucji właściciel zwróci Państwu przed wyjazdem.

W Danii a także w Norwegii, Francji (Cannes), domach przy Tropical Islands w Niemczech i indywidualnych przypadkach zwrot kaucji nie następuje na miejscu. Jej zwrotu należy spodziewać się ok. miesiąca po powrocie do domu za pomocą czeku bankowego, lub jeśli Państwo wolą - przelewem na Państwa konto. Jeżeli wybiorą Państwo ten drugi sposób, prosimy o poinformowanie nas o tym odpowiednio wcześniej i podanie w biurze NOVASOL w Polsce numeru IBAN konta oraz kodu SWIFT banku, gdzie należy przekazać zwrot. NOVASOL nie ma niestety wpływu na potrącenia jakich dokonują banki docelowe klientów. Prosimy o podanie informacji, w jakiej walucie założone jest wskazane przez Państwa konto. Szczególnie w przypadku zwrotów z Danii oraz Niemiec (Tropical Islands) rozliczenie przekazywane jest w PLN na konta złotówkowe.

Jak długo przed wyjazdem mogę zrobić rezerwację?

Rezerwacji na dany sezon można dokonać zawsze w trakcie jego trwania. Mniej więcej od połowy roku można także dokonywać rezerwacji na przyszły sezon. Jeśli dom, którym są Państwo zainteresowani nie jest jeszcze dostępny w ofercia na przyszły rok, o jego losy można dowiedzieć się w biurze NOVASOL.

Jak mogę zmienić lub anulować rezerwację?

Życzenia wszelkich zmian rezerwacji należy przekazywać do biura NOVASOL. Dotyczy to także konieczności anulowania rezerwacji. W przypadku dokonywania rezerwacji za pośrednictwem biura podróży informacje dotyczące zmian lub rezygnacji z rezerwacji wystarczy przekazać do wabranego biura podróży, które zobowiązane jest do przekazania ich NOVASOL. Więcej na ten temat można dowiedzieć się z Ogólnych Warunków Najmu NOVASOL.

Czy rezerwację można przenieść na osobę trzecią?

Jest to możliwe do 8 dni przed przyjazdem na miejsce. NOVASOL nie nalicza z tego powodu żadnych dodatkowych opłat.

Czy podczas dokonywania rezerwacji naliczana jest opłata rezerwacyjna?

W NOVASOL nie istnieje opłata rezerwacyjna - serwis rezerwacyjny oraz nasze porady nic nie kosztują.

Jak trafię do wynajętego domu rezerwacyjnego?

Razem z dokumentami najmu otrzymają Państwo propozycję drogi dojazdu do wynajętego domu wakacyjnego lub do miejsca odbioru kluczy.Postarajmy się wyliczyć czas potrzebny na dojazd do celu: do domów NOVASOL można z reguły wprowadzać się od godziny 16.00.

Podróżowanie w szczególnych warunkach

NOVASOL pośredniczy w wynajmie obiektów prywatnych właścicieli, które skategoryzowane są zgodnie z wymogami NOVASOL. Domy te i apartamenty nie należą do żadnej sieci noclegowej, wobec czego stanowią produkt standardowy, z reguły nie przystosowany na przyjęcie gości podróżujących w szczególnych warunkach (np. związanych z niepełnosprawnością ruchową, poruszaniem się na wózku). Dlatego zwracamy uwagę naszych gości na to, aby dokonując rezerwacji poinformowali Państwo NOVASOL o szczególnych warunkach swojej podróży, dając tym samym możliwość sprawdzenia, czy dany obiekt rzeczywiście będzie w takiej sytuacji wygodnym lokum dla Państwa lub osób współpodóżujących. W innym wypadku NOVASOL nie będzie mogła zagwarantować, iż dom lub apartament wakacyjny będą przystosowane do przyjęcia osób podróżujących w szczególnych warunkach.

Informacje na temat domów wakacyjnych
Jak wyposażony jest dom wakacyjny?

Domy wakacyjne są urządzone indywidualnie przez swoich właścicieli zgodnie z ich gustem i dzięki temu każdy z naszych domów wakacyjnych ma swój wyjątkowy charakter. Kuchnie wyposażone są w meble, naczynia oraz najpotrzebniejsze sprzęty. W wielu krajach do wyposażenia należą także np. zmywarka, pralka, telewizor, odtwarzacz CD, odtwarzacz DVD itp. Więcej informacji na temat wyposażenia domu wakacyjnego można znaleźć w jego opisie.

Czy do domu wakacyjnego można przyjechać w więcej osób niż przewiduje to dany dom?

Dom wakacyjny i przynależąca do niego działka nie mogą być zamieszkałe przez większą liczbę osób niż przewiduje to opis danego domu wakacyjnego i/lub niż to zostało zgłoszone i zaakceptowane przez NOVASOL oraz właściciela domu.

Prosimy pamiętać, iż właściciel domu ma prawo do nieprzyjęcia nadmiernej liczby osób.

Nie dotyczy to z reguły jednego dziecka do lat 3 w większości domów w Danii, Szwecji i Norwegii.

Na działce przynależącej do domu wakacyjnego nie wolno ustawiać namiotów, przyczep kampingowych czy samochodów kampingpwych bez zezwolenia w celu przenocowania większej liczby gości.

Czy w domach wakacyjnych znajdują się kołdry i poduszki?

Tak, kołdry oraz poduszki należą zawsze do wyposażenia domu wakacyjnego. O ile z opisu domu wakacyjnego nie wynika inaczej, poszewki na pościel goście muszą przywieźć we własnym zakresie.

UWAGA: jeżeli w opisie obiektu, w opisie kosztów dodatkowych bądź usług dostępnych u właściciela nie jest wyszczególniona dana usługa - np. wynajem poszewek - to znaczy, iż nie jest ona dostępna na miejscu!

Sprzątanie końcowe - jak je rozumieć?

Sprzętanie końcowe domu wakacyjnego przed jego opuszczeniem przez gości może być:

  • usługą na zamówienie i wtedy dodatkowo płatną,
  • usługą obowiązkowo płatną na miejscu
  • wykonane we własnym zakresie przez gości.

UWAGA!

Nawet jeżeli sprzątanie końcowe jest usługą obowiązkowo płatną lub zostało zamówione u właściciela, goście obiektu zobowiązani są do pozostawienia domu/ apartamentu wakacjynego w ładzie, tzn. podłogi powinny być podmiecione, naczynia umyte, meble i pozostałe sprzęty odstawione na swoje miejsce a śmieci wyrzucone.

Gdzie znajdę informację o cenie sprzątanie końcowego?

Obok ceny danego domu wakacyjnego znajdą Państwo link (lub cena sama będzie linkiem), prowadzący do informacji o świadczeniach jakie zawarte są w cenie najmu danego domu wakacyjnego lub jakie można dodatkowo zamówić.

Jaki jest koszt sprzątania końcowego?

Jeśli sprzątanie końcowe nie jest wliczone w cenę najmu domu wakacyjnego, to jego koszty mogą być różne w zależności od rodzaju domu oraz kraju.

W wielu takich obiektach goście domu wakacyjnego mogą zdecydować się na samodzielne sprzątanie obiektu przed wyjazdem i tym samym uniknąć opłacania tej usługi (pod warunkiem, iż dom wakacyny zostanie sprzątnięty właściwie).

W części domów wakacyjnych sprzątanie końcowe może być także usługą obowiązkowo płatną na miejscu - jego cena przy opisie domu podana jest wtedy w PLN jako wartość orientacyjna, lecz na miejscu usługa ta płatna jest w EUR lub innej walucie, obowiązującej na terenie danego kraju.

Czy mogę samodzielnie posprzątać dom wakacyjny przed wyjazdem?

W większości wypadków gość domu wakacyjnego może zdecydować, iż samodzielnie posprząta obiekt przed jego opuszczeniem. Sprzątanie końcowe zostanie następnie skontrolowane przez właściciela domu wakacyjego bądź pracownika NOVASOL.

Jeżeli zechcą Państwo zamówić usługę sprzątania końcowego, można tego dokonać przy rezerwacji obiektu lub po otrzymaniu dokumentów najmu, o ile sprzątanie końcowe nie jest już wliczone w cenę najmu (jak np. w Chorwacji) lub o ile w danym domu wakacyjnym sprzątanie końcowe nie jest obowiązkowo płatne na miejscu.

UWAGA: W Skandynawii warto pamiętać o dodatkowej regule: jeżeli właściciel obiektu nie oferuje usługi sprzątania końcowego, oznacza to, iż pod koniec pobytu to gość zobowiązany jest do posprzątania domu wakacynego samodzielnie.

Czy w domu wakacyjnym znajdują się środki czystości?

Naszym gościom przypominamy, aby wybierając się do domu wakacyjnego zaopatrzyli się w najbardziej potrzebne akcesoria kuchenno-toaletowe, takie jak: ściereczki do naczyń, ręczniki, ręczniki papierowe, papier toaletowy oraz środki czystości, jak proszek do prania, płyn do mycia naczyń czy tabletki czyszczące do zmywarki itp. Przedmioty te z reguły nie należą do wyposażenia domów wakacyjnych.

Z jakimi dodatkowymi kosztami muszę się liczyć?

Koszty zużycia prądu, gazu, wody, ogrzewania, drewna opałowego czy telefonu to koszty zmienne. W przypadku wielu domów mogą one być już wliczone w cenę najmu. W innych - koszt zużycia meldiów może być różny w zależności od rodzaju domu, jego wyposażenia i wielkości. Dlatego zwracamy uwagę, iż tak jak w swoim własnym domu, tak i w domu wakacyjnym warto wyłączać światło czy też inne urządzenia elektryczne, gdy przestajemy z nich korzystać. Dzięki temu oszczędzimy portfel i środowisko naturalne.

Koszty dodatkowe z zazwyczaj rozliczane są z wniesionej opłaty na poczet rozliczenia kosztów lub w niekórycz przypadkach z ewentualnej kaucji.

Prosimy pamiętać, iż koszty dodatkowych świadczeń/ usług odpłatnych zazwyczaj odnoszą się do konkretnej liczby i wartości. I tak na przykład:

  • opłata za wynajem poszewek na pościel dotyczy zazwyczaj zestawu na 1 osobę,
  • opłata za wynajem łodzi lub silnika dotyczy zazwyczaj wynajmu 1 sztuki na 1 dzień lub na 1 tydzień pobytu (o to jakiego okresu dotyczy cena, prosimy dowiadywać się od pracowników NOVASOL!),
  • opłata za drewno kominkowe dotyczy zazwyczaj 1 worka
  • opłata za wynajem rowerów dotyczy zazwyczaj wynajmu 1 sztuki na 1 dzień lub na 1 tydzień pobytu (o to jakiego okresu dotyczy cena, prosimy dowiadywać się od pracowników NOVASOL!).

O szczegóły tych i innych dodatkowych usług oferowanych przez właścicieli na miejscu prosimy dowiadywać się w NOVASOL.

Klimatyzacja

Prosimy zwrócić uwagę, iż jeśli klimatyzacja wyszczególniona jest w opisie domu wakacyjnego, to o ile nie widnieje przy niej żadna liczba, oznacza to, iż klimatyzowane jest zazwyczaj jedno główne pomieszczenie w obiekcie, zazwyczaj salon/ pokój dzienny. Jeżeli przy wskazaniu "Klimatyzacja" widnieje także liczba, oznacza to, iż klimatyzacja znajduje się we wskazanej liczbie pomieszczeń.

Ile zwierząt domowych mogę zabrać ze sobą?

Przywiezienie ze sobą do dwóch zwierząt domowych jest dozwolone w wielu domach wakacyjnych NOVASOL, określonych jako "przyjazne dla zwierząt domowych".

W Europie Południowej (we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Grecji czy Chorwacji) do domów wakacyjnych można przywieźć ze sobą najwyżej jedno zwierzę domowe bez dodatkowych kosztów. O pozwolenie na przywóz dodatkowych czworonogów każdorazowo zobowiązani jesteśmy zapytać właściciela domu wakacyjnego - odpowiednio wcześniej przed dokonaniem wiążącej rezerwacji.

Kiedy mogę wprowadzić się do wynajętego domu wakacyjnego?

W dniu przyjazdu godziny odbioru kluczy w różnych krajach wypadają między 16.00 a 20.00. Dokładne godziny odbioru kluczy w danym kraju można sprawdzić w punkcie "Informacje o rezerwacji" dla danego kraju.

Prosimy pamiętać, iż także w przypadku wcześniejszego przyjazdu na miejsce, zarezerwowany dom wakacyny zostanie udostępniony gościom po godzinie 16.00 ze względu na konieczność jego wcześniejszego skonrolowania i przygotowania na przyjęcie gości.

W dniu wyjazdu dokładnie sprzatnięty lub pozostawiony w generalnym ładzie (w przypadku gdy zamówiona była usługa sprzątania końcowego) dom/ apartament wakacyjny musi zostać opuszczony do godziny 10.00, a klucze powinny zostać oddane osobie upoważnionej.

Co się stanie, jeśli się spóźnię?

W przypadku każdej rezerwacji, naszych gości prosimy o wcześniejsze przekazanie informacji o planowanej godzinie przyjazdu na miejsce do odpowiedniego biura lub też osoby odpowiedzialnej za przekazanie kluczy - bezpośrednio (na druku załączonym do Państwa dokumentów najmu) lub pośrednio przez firmę NOVASOL.

Przyjazd poza standardowymi godzinami jest możliwy po uprzednim uzgodnieniu tego z właścicielem domu wakacyjnego i czasami wiąże się z dodatkową opłatą. Jeżeli późniejszy przyjazd do wynajętego domu nie został wcześniej zgłoszony, może się zdarzyć, iż tego dnia nie będzie już możliwe wprowadzenie się do niego.

Podróżowanie w szczególnych warunkach

NOVASOL pośredniczy w wynajmie obiektów prywatnych właścicieli, które skategoryzowane są zgodnie z wymogami NOVASOL. Domy te i apartamenty nie należą do żadnej sieci noclegowej, wobec czego stanowią produkt standardowy, z reguły nie przystosowany na przyjęcie gości podróżujących w szczególnych warunkach (np. związanych z niepełnosprawnością ruchową, poruszaniem się na wózku). Dlatego zwracamy uwagę naszych gości na to, aby dokonując rezerwacji poinformowali Państwo NOVASOL o szczególnych warunkach swojej podróży, dając tym samym możliwość sprawdzenia, czy dany obiekt rzeczywiście będzie w takiej sytuacji wygodnym lokum dla Państwa lub osób współpodóżujących. W innym wypadku NOVASOL nie będzie mogła zagwarantować, iż dom lub apartament wakacyjny będą przystosowane do przyjęcia osób podróżujących w szczególnych warunkach.