FAQ WŁAŚCICIELE

Tutaj znajdziesz zbiór często zadawanych pytań dotyczących wynajmu domów wakacyjnych i sposobu ich funkcjonowania, jeśli  decydujesz się na nas jako swojego partnera w wynajmie.

Naciśnij "+", aby zobaczyć pytania i odpowiedzi w różnych kategoriach.

PŁATNOŚCI
Ile mogę zarobić z wynajmu mojego domu wakacyjnego przez NOVASOL?

Dochody są uzależnione od wielu różnych czynników, takich jak lokalizacja obiektu wakacyjnego, liczba tygodni wynajmu, standard domu wakacyjnego, wyposażenie i otoczenie obiektu oraz pora roku, w jakiej obiekt jest wynajmowany. Twój inspektor na spotkaniu dokona wyceny i określi wysokość kwoty za wynajem w danym sezonie.

W oparciu o nasze doświadczenie i bieżące analizy rynku, możemy wskazać różne sposoby, aby  poprawić wysokość dochodów z wynajmu.

Chce wiedzieć więcej na temat wzrostu dochodu z wynajmu

 

Jak i kiedy zarabiam?

Płatności są dokonywane przelewem bankowym bezpośrednio na konto. Płatność zazwyczaj jest dokonywana każdego 30-go dnia miesiąca, poprzedzającego Przyjazd Gościa na miejsce; płacimy pełną kwotę, nawet jeśli Twoi Goście jeszcze nie przyjechali, o ile dokonano rezerwacji przynajmniej 21 dni przed dniem płatności. Jeśli Gość zarezerwuje Twój dom na tzw. ostatnią chwilę, płatność wówczas jest wysyłana w kolejnej transzy, czyli w kolejnym miesiącu.

Co się stanie z moją płatnością, jeśli moi Goście anulują rezerwację?

Jeśli Gość anuluje potwierdzoną rezerwację na mniej niż 21 dni przed planowanym przyjazdem, pokryjemy całą kwotę za wynajem. Wówczas dany termin w Twoim domu pozostaje do dyspozycji NOVASOL (na ewentualne przeniesienia awaryjne).

W jaki sposób Gość płaci za prąd?

Jeśli zdecydujesz w umowie, że prąd jest płatny przez Gości na miejscu, należy spisać liczniki zarówno w pierwszym jak i w ostatnim dniu pobytu, a potem rozliczyć Gościa według wskazanej w umowie stawki.

Oczywiście zawsze możesz zrobić koszty zuzycia wliczone w cene najmu, co pozwoli Ci zaoszczędzić czas a i Gość chętniej wybierze Twój dom wiedząc, że wszystko zapłacił z gory I żadne inne koszty Go nie zaskoczą na miejscu.

Skąd mam wiedzieć, że mam odpowiednią cenę za wynajem domu wakacyjnego?

Jesteśmy Twoim partnerem i zależy nam tak samo na możliwie jak najlepszym wynajmie. Wykorzystujemy naszą analizę rynku, obszerne dane i na bieżąco monitorujemy  trendy wakacyjne, aby zapewnić Ci najbardziej konkurencyjną cenę przez cały okres najmu.

Chcę wiedzieć więcej na temat tego jak zabezpieczycie moją najlepszą cenę

Czy mogę pobrać kaucję?

Generalnie zrezygnowaliśmy z pobierania kaucji. Zamiast tego oferujemy różne usługi w celu zabezpieczenia domu wakacyjnego. Wiąże się to z konceptem niewielkiej szkody, w której pokrywamy koszty mniejszych szkód w Twoim domu wakacyjnym do 135 Euro oraz bezpłatnego ubezpieczenia właścicieli domów, aby pokryć większe szkody. Ponadto istnieje kilka wyjątków związanych z pobieraniem kaucji. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.

Chcę wiedzieć więcej o bezpieczeństwie mojego domu wakacyjnego.

UMOWA POŚREDNICTWA
Jaka jest różnica między wynajmem obiektu za pośrednictwem NOVASOL a samodzielnym wynajmem?

Na zajmowanie się wynajmem domu wakacyjnego należy poświęcić dużo czasu i wysiłku, aby pokierować sprawami dotyczącymi administracji, ustaleniem cen, działaniami marketingowymi, promowaniem wynajmu wakacyjnego w różnych mediach, rezerwacjami, obsługą pytań od Gości itd.

Jeśli wybierzesz nas jako swojego pośrednika, zadbamy o to i wiele więcej. Ponadto skorzystasz z ponad 50-letniego doświadczenia oraz ciągłej analizy rynku wakacyjnego.

Chcę przeczytać więcej o tym co NOVASOL może mi oferować 

Czy mogę korzystać z własnego domu wakacyjnego w wysokim sezonie?

Tak oczywiście. Możesz zablokować swój kalendarz na dwa tygodnie w sezonie A i B. W pozostałych sezonach teoretycznie możesz zablokować dowolną ilość tygodni, oczywiście w porozumieniu z nami.

Czy mogę używać mojego domu wakacyjnego poza sezonem?

W niskich sezonach można bez problemu korzystać z obiektu wakacyjnego o ile nie został wcześniej zarezerwowany przez Gości. Możesz zablokować termin w kalendarzu i jednocześnie upewnić się, że dom wakacyjny jest wolny.

Ile kosztują koncepty?

Są za darmo! Twój dom wakacyjny, jego otoczenie, wnętrze i kalendarz muszą spełniać pewne kryteria, aby stać się częścią naszej oferty i mieć określone koncepty.

Twój nspektor pomoże Ci określić, które koncepty pasują do Twojego domu i doradzi, jak dokonać małych ulepszeń, które można zrobić, aby zwiększyć liczbę rezerwacji i ceny wynajmu domu wakacyjnego.

Chcę przeczytać więcej o tym, jak zwiększyć swoje dochody

Jak długo ważna jest umowa najmu?

Kiedy zaczynasz współpracę z nami, możesz podpisać umowę roczną na bieżący i następny rok. Następnie umowa zostaje automatycznie odnowiona w ciągu roku. Jeśli chcesz, możesz oczywiście wypowiedzieć umowę po zakończeniu każdego okresu umowy.

Kto posprząta mój dom wakacyjny?

To zależy od Ciebie - czy chcesz posprzątać Twój samodzielnie czy chcesz, aby Twoi Goście mieli te opcję do wyboru.

Kiedy oferta mojego domu wakacyjnego będzie dostępna online po podpisaniu umowy?

Podczas spotkania w Twoim obiekcie wakacyjnym z naszym Inspektorem zostanie podpisana umowa. Oferta będzie dostępna online do ok. 7-10 dni. 

Czy pośrednictwo NOVASOL jest dla mnie korzystna, jeśli chcę wynająć obiekt tylko na kilka tygodni w roku?

To zależy od faktycznej liczby tygodni i od okresu w roku.  Statystycznie w Polsce najlepiej wynajmują się okresy letnie a w domach górskich oczywiście okresy zimowe. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.

UBEZPIECZENIA
Co się stanie, jeśli Gość spowoduje szkodę w moim domu?

Ważne jest, aby czuć się swobodnie podczas wynajmu domu wakacyjnego. Dlatego nasze ubezpieczenie automatycznie obejmuje właścicieli domów NOVASOL. To ubezpieczenie stanowi uzupełnienie własnego ubezpieczenia. Dodatkowo, w naszej ubezpieczeniu od mniejszej szkody, pokrywamy koszt do kwoty 135 Euro.

Chcę wiedzieć więcej o bezpieczeństwie w moim domu.

Jak zgłosić mniejszą szkodę?

Przede wszystkim poinformuje Gości, że jeśli wyrządzą szkodę w Twoim domu wakacyjnym, nie będą ponisic kosztów jeśli wypełnią formularz szkody. Taki wypełniony formularz szkody do kwoty 135 euro należy przysłać do NOVASOL wraz z rachunkiem w ciągu 2 tygodni od zakończenia pobytu tych Gości, którzy wyrządzili daną szkodę.

PODATKI
Czy muszę zgłosić moje dochody fiskusowi?

Właściciele rozliczają się z wynajmu w różnoraki sposób. Najlepiej jest skorzystać z pomocy kompetentnej osoby o pomoc lub radę w tej sprawie. NOVASOL nie narzuca form rozliczenia.

 

Czy muszę płacić opłatę klimatyczną?

Zazwyczaj opłata klimatyczna jest płatna w regionach turystycznych Polski. Najlepiej dopytać we własnej gminie o stawki i sposoby rozliczania tej opłaty.

PROMOCJA
Kto dokonuje sesji zdjęciowej i opisu mojego domu wakacyjnego?

Zajmujemy się fotografowaniem i tworzymy opis domu wakacyjnego, aby mieć pewność, że będzie najlepiej zaprezentowany na naszej stronie.

Chcę wiedzieć więcej o promocji mojego domu wakacyjnego

Skąd przyjeżdżają Goście?

Goście, którzy przyjeżdżają do polskich obiektów wakacyjnych to głównie Niemcy i Duńczycy, ale mogą pochodzić z całego świata ze względu na nasz globalny zasięg.

W Strefie Właściciela na naszej stronie można zobaczyć, skąd Goście przyjadą przy każdej dokonanej rezerwacji.

 

Jak Goście znajdą mój dom wakacyjny?

Twój obiekt wakacyjny jest prezentowany na całym świecie poprzez katalogi, strony internetowe, serwisy społecznościowe, reklamy i sieć ponad 10.000 naszych partnerów.

Chcę wiedzieć więcej o promocji mojego domu wakacyjnego

REZERWACJE
Co się dzieje, kiedy ktoś zarezerwuje mój obiekt?

Otrzymasz powiadomienie e-mail, SMS lub oba, jeśli Gość dokona płatności za rezerwację. Szczegółowe informacje o każdej rezerwacji można znaleźć online w Strefie Właściciela na naszej stronie.

Chcę wiedzieć więcej o Strefie Właściciela

Jak i kiedy dostarczyć Gościom klucze do obiektu?

Ustalasz w umowie, gdzie Gość ma się pojawić po klucze lub czy Ty sam dostarczysz klucze do wynajętego domu. Standardowo w godzinach 16.00-20.00 Goście powinni pojawić się po klucze, natomiast wykwaterowanie powinno nastąpić do 10.00 rano w ostatnim dniu pobytu.

Czy mogę przechowywać rzeczy osobiste w moim domu wakacyjnym?

Tak, oczywiście, ale powinny być przechowywane w wyraźnie zaznaczonym i najlepiej zamkniętym pomieszczeniu.

Jak mogę sprawdzać moje rezerwacje?

W Strefie Właściciela masz przegląd wszystkich rezerwacji, w tym termin, szczegóły przyjazdu, płatność za rezerwację, miesięczny przegląd płatności i wiele innych przydatnych informacji.

Chcę wiedzieć więcej o Strefie Właściciela