Zabezpieczenie na wyadek szkód?

W NOVASOL to my pokrywamy te koszty!

Mamy świadomość, iż podczas urlopu czasem zdarzają się drobne nieprzewidziane wypadki w domu wakacyjnym. Do tej pory koszty takich zdarzeń pokrywane były z wpłacanej przez Państwa na początku pobytu kaucji. Postanowiliśmy to zmienić. Pragniemy, aby drobne zdarzenia, które przecież mogą przydarzyć się każdemu, nie zakłócały Państwa spokoju podczas wakacji. Zdecydowaliśmy, iż to my będziemy pokrywać koszty takich nieprzewidzianych zdarzeń do wysokości równowartości 135 EUR.

W związku z tym, od roku 2015 nie pobieramy od Państwa kaucji, z wyjątkiem szczególnych sytuacji. Dzięki temu koszty Państwa pobytu w domu wakacyjnym NOVASOL jeszcze bardziej się obniżą!

 

Co należy zrobić w przypadku wystąpienia szkody?

Wypadek może się zdarzyć każdemu. Aby mogli Państwo odpowiednio zrelaksować się już od momentu przekroczenia domu wakacyjnego, stworzyliśmy bardzo uproszczoną procedurę zgłaszania ewentualnej szkody.

Niezależnie od tego, czy chodzi i stłuczony wazon czy połamane krzesło, należy jedynie wypełnić specjalny formularz. Formularze zgłaszania szkody będą przygotowane w obiekcie wakacyjnym. Taki formularz należy wypełnić, podpisać i wręczyć właścicielowi obiektu wraz z kluczami w dniu wyjazdu. Resztą zajmiemy się my.

 

Inne koszty dodatkowe

Oferta wielu obiektów przewiduje dodatkowe opłaty za koszty zależne od zużycia (woda, gaz, prąd, ogrzewanie, itp.) Bardzo często koszty mediów rozliczane były nie dodatkowo, a z wpłaconej kaucji. Teraz właściciel może poprosić Państwa o uiszczenie w dniu przyjazdu opłaty na poczet kosztów zużycia. Będzie to kwota zbliżona do przewidywalnego kosztu zużycia mediów za dany okres pobytu. Przy wyjeździe opłata ta zostanie rozliczona na podstawie stanu liczników. Informację o wysokości opłaty na poczet kosztów zależnych od zużycia znajdą Państwo m.in. na dokumentach najmu.

 

W jakich szczególnych sytuacjach kaucja może nadal być pobierana?

  • Obiekty wakacyjne z basenem w Danii
  • Dany obiekt wakacyjny nie został wynajęty w celach typowo wypoczynkowych, został wynajęty przez większą grupę ludzi, firmy itp.
  • Okres najmu (jednej rezerwacji) danego obiektu wakacyjnego jest dłuższy niż 14 dni.
  • Jeżeli zaistnieją wyjątkowe okoliczności, usprawiedliwiające pobieranie kaucji i zostanie to uwzględnione w opisie obiektu.

 

Jak wpłacam kaucję?

Z reguły goście wpłacają kaucję bezpośrednio właścicielowi domu wakacyjnego. W Danii kaucja wpłacana jest przy odbiorze kluczy w odpowiednim biurze serwisowym NOVASOL lub można ją wpłacić jeszcze przed przyjazdem razem z opłatą ze rezerwację. Na dokumentach najmu domów w Danii znajdą Państwo wartość wymaganej kaucji podaną w PLN. Jeżeli nie skorzystają Państwo z tej możliwości, kaucję na miejscu należy wpłacić w EUR lub DKK!

O jej wysokości w innej walucie mogą się dowiedzieć Państwo kontaktując się z NOVASOL

 

Jak i gdzie otrzymam kaucję z powrotem?

Pod koniec Państwa pobytu w domu dokonane zostanie rozliczenie zużycia energii, oleju, prądu, gazu, wody itp., o ile oczywiście nie było ono wliczone w cenę najmu, a następnie odliczone od wniesionej kaucji. Resztę kaucji właściciel zwróci Państwu przed wyjazdem.

 W Danii a także w Norwegii, Francji (Cannes), domach przy Tropical Islands w Niemczech i indywidualnych przypadkach zwrot kaucji nie następuje na miejscu. Jej zwrotu należy spodziewać się ok. miesiąca po powrocie do domu za pomocą czeku bankowego, lub jeśli Państwo wolą - przelewem na Państwa konto. Jeżeli wybiorą Państwo ten drugi sposób, prosimy o poinformowanie nas o tym odpowiednio wcześniej i podanie w biurze NOVASOL w Polsce numeru IBAN konta oraz kodu SWIFT banku, gdzie należy przekazać zwrot. NOVASOL nie ma niestety wpływu na potrącenia jakich dokonują banki docelowe klientów. Prosimy o podanie informacji, w jakiej walucie założone jest wskazane przez Państwa konto. Szczególnie w przypadku zwrotów z Danii oraz Niemiec (Tropical Islands) rozliczenie przekazywane jest w PLN na konta złotówkowe