Warto wiedzieć - Włochy

Na Wasze wakacje we Włoszech

Tutaj znajdziecie istotne informacje, które pozwolą się Wam dobrze przygotować na Wasze wakacje w jednym z naszych domów wakacyjnych.

1. Przyjazd i wyjazd

Na dokumencie najmu znajdą Państwo informacje dotyczące godzin, w których można wprowadzić się do obiektu, jak i godziny opuszczenia obiektu. Jeżeli nie jest podane inaczej, obowiązują standardowe godziny przyjazdu (od 16.00 do 20.00) i wyjazdu (do godziny 8.00-10.00). Z założenia klucze przekazywane są po okazaniu oryginalnych dokumentów najmu. W przypadku planowania przyjazdu/wyjazdu w innych godzinach niż obowiązujące w danym obiekcie wakacyjnym, należy wcześniej o taką możliwość dopytać. Prosimy mieć na uwadze, że jeżeli wcześniejszy przyjazd do obiektu wakacyjnego będzie miał miejsce bez uprzedniego uzgodnienia tego faktu, klucze mogą zostać wydane dopiero od godziny przewidzianej w danym obiekcie wakacyjnym. W przypadku nieplanowanego spóźnienia, należy o tym fakcie niezwłocznie poinformować właściciela domu lub jego przedstawiciela lub skontaktować się z NOVASOL pod numerem Hotline. W niektórych wypadkach późniejsze przekazanie kluczy jest możliwe pod warunkiem uiszczenia dodatkowej opłaty u właściciela. Właściciel domu w każdej sytuacji oczekuje od gości informacji o planowanej godzinie przyjazdu, nawet wówczas, gdy mieści się ona w podanym w dokumencie najmu przedziale czasowym. W tym celu prosimy wykorzystać formularz przyjazdu, załączony do dokumentów najmu. Z reguły to właściciel jest odpowiedzialny za przekazanie kluczy. Nie należy oczekiwać, iż właściciele domów będą znać języki obce. W niektórych przypadkach przekazanie kluczy do obiektu wakacyjnego ma miejsce w biurze serwisowym NOVASOL. W takich przypadkach, przedstawione powyżej zasady są również obowiązujące.

2. Wielkość i wyposażenie domu wakacyjnego

Wielkość obiektu w m² podana jest przy uwzględnieniu jego zewnętrznego obrysu. Powierzchnia użytkowa wewnątrz może być mniejsza do ok. 15%. Wszystkie obiekty wakacyjne są własnością prywatną, w związku z tym urządzone są zgodnie ze smakiem i indywidualnymi możliwościami konkretnych właścicieli. Obiekty wakacyjne z reguły wyposażone są w podstawową zastawę (szklanki, talerze, sztućce) i podstawowe sprzęty do gotowania (garnki, patelnie). Przedmioty takie, jak czajnik, solniczka, cukiernica itp. nie należą do standardowego wyposażenia obiektu wakacyjnego. W obiekcie do dyspozycji gości są poduszki i kołdry w ilości odpowiadającej maksymalnej liczbie osób mogących zamieszkać w obiekcie.

Bielizna pościelowa (prześcieradła, powłoczki na poduszki i kołdry), ręczniki, obrusy, ściereczki, środki czystości, papier toaletowy i in. nie są na wyposażeniu obiektów, o ile nie jest podane inaczej w opisie obiektu lub w dokumentach najmu. W obiektach wakacyjnych nie należy korzystać ze śpiworów. Schody/ drabinki na wyższe kondygnacje mogą być strome i bez poręczy. W niektórych obiektach wakacyjnych pomieszczenia mogą być niższe niż normalnie. Jeżeli w opisie obiektu wyszczególnione są meble ogrodowe, oznacza to z zasady, że w ich skład wchodzi stół i 4 krzesła ogrodowe. Leżaki, poduszki i materace oraz parasole ogrodowe standardowo nie należą do wyposażenia obiektu wakacyjnego. Niektóre obiekty wakacyjne wyposażone są w luksusowe meble ogrodowe, prosimy zwrócić uwagę na odpowiedni symbol przy opisie obiektu.

3. Renowacja

W przypadku, gdy przy opisie obiektu wakacyjnego podany jest rok renowacji, nie oznacza to, że cały obiekt został w tym roku w pełni odnowiony. Odnowione mogły zostać pojedyncze pomieszczenia, np. łazienka czy kuchnia.

4. Sypialnie/Łóżka/Miejsca do spania

Sypialnie w obiektach wakacyjnych są najczęściej niewielkie. Może się zdarzyć, że sypialnie będzie pokojem przechodnim lub pomieszczeniem oddzielonym jedynie zasłonką.

Łóżka pojedyncze z reguły mają wymiary ok. 70/ 85 x 180/ 190 cm. Łóżka podwójne mają szerokość ok. 140 – 180 cm. Wyjątek stanowi „Grand Lit“, jest to łóżko o szerokości ok. 130 cm, które przeznaczone jest dla 2 osób. Łóżka wyposażone są najczęściej w materace piankowe. Miejsca do spania mogą być wyznaczone także na rozkładanych sofach, kanapach lub fotelach. W pojedynczych przypadkach można również trafić na tzw. łóżko jugosłowiańskie, czyli materac w drewnianym obramowaniu. Miejsca do spania zazwyczaj są obleczone materiałem frotte w celu ochrony materaca. Prosimy nałożyć na to normalne prześcieradła.

Tzw. Hems to otwarte pomieszczenie ze skosami na poddaszu, do którego prowadzą strome, drewniane schodki lub stroma drabinka, gdzie znajdują się materace położone bezpośrednio na podłodze. Hems nadaje się do spania przede wszystkim dla dzieci i młodzieży, raczej nie dla starszych osób, ze względu na trudne dojście.

Aneks to oddzielny domek lub przybudówka z oddzielnym wejściem, służąca celom noclegowym, ale często nie jest ogrzewana. W domach wakacyjnych należy liczyć się z ograniczoną liczbą szaf i szafek. Nie należy oczekiwać, iż na każdego uczestnika wyjazdu przypadać będzie jedna szafa.

5. Łazienka/WC

Standardu i wyposażenia łazienek/WC w obiektach wakacyjnych nie należy porównywać ze standardem w domach mieszkalnych. Łazienki są najczęściej niewielkie. Jeśli w opisie obiektu podana jest informacja o prysznicu nie należy zawsze tego traktować, jako oddzielnej części łazienki/kabiny prysznicowej, lecz najczęściej oznacza to prysznic ręczny przy wannie. Zdarza się, że słuchawka prysznicowa podłączona jest do zlewu lub wanny. Ciepła woda pochodzi najczęściej z bojlera (ok. 50l) – praca bojlera jest często w automatycznym programie oszczędnościowym, więc nie należy go wyłączać. Domy wakacyjne są z reguły wyposażone są w szambo, dlatego prosimy nie wrzucać artykułów higienicznych do WC.

6. Obiekty wakacyjne z jacuzzi i /albo basenem (wewnętrznym i zewnętrznym)

W przypadku rezerwacji, dokonanych minimalnie 3 dni przed rozpoczęciem okresu najmu, w dniu przyjazdu woda w basenie wewnętrznym podgrzana będzie do ok. 24-25°C. W basenie i jacuzzi nie należy używać mydła, żeli, szamponów itp.

Z basenów zewnętrznych można korzystać od połowy czerwca do połowy września, jest to uzależnione od warunków pogodowych.

Poza tym okresem basen może być bez wody. Prosimy, mieć na uwadze, iż baseny zewnętrze z reguły nie mają ogrzewania, a temperatura wody uzależniona jest od panujących warunków atmosferycznych.

Ważne wskazówki do domów z basenami (basen wewnętrzny):

  • drzwi i okna w pomieszczeniu z basenem należy zamykać,
  • w przypadku nieskorzystania z basenu należy go zasłonić,
  • nie należy wyłączać urządzenia do osuszania powietrza, gdyż w przeciwnym razie w pomieszczeniu z basenem może dojść do zbyt dużej wilgotności powietrza.
  • ogrzewanie podłogowe należy ustawić na stałą temperaturę,
  • w przypadku nieskorzystania z basenu, należy zamknąć drzwi do pomieszczenia i ustawić ogrzewanie na 5ºC.

Wolnostojące jacuzzi:

W przypadku obiektów wakacyjnych z wolnostojącym jacuzzi, przed przyjazdem gości jacuzzi zostaje napełnione wodą. W sytuacji, gdy już przed przyjazdem, goście będą wiedzieć, że nie będą korzystać z jacuzzi, należy o tym fakcie poinformować biuro serwisowe przed przyjazdem. Pozwoli to zaoszczędzić energię.

7. TV, urządzenia SAT/Antena satelitarna, Internet

W domach wakacyjnych wyposażonych w jeden telewizor bez urządzenia SAT/anteny satelitarnej, można odbierać wyłącznie lokalne programy. Jeśli podłączone jest urządzenie SAT/antena satelitarna, najczęściej odbierane są kanały niemieckie. Jakość odbioru może być różna, w zależności od położenia obiektu. Ewentualne zmiany ustawienia urządzeń satelitarnych mogą być dokonywane odpłatnie, jedynie za uprzednią zgodą właściciela konkretnego obiektu. Zwracamy uwagę, że jeżeli w opisie obiektu jest więcej niż jeden telewizor, nie oznacza to, że na każdym z nich można oglądać w tym samym czasie inne programy. Dodatkowe telewizory są często ustawione na ten sam kanał, bądź służą do podłączenia odtwarzacza DVD lub konsoli do gier.

Dostęp do Internetu jest usługą dodatkową oferowaną przez właścicieli domów wakacyjnych. W związku z możliwymi ograniczeniami zasięgu w okolicy domu wakacyjnego oraz różnicami w prędkości i wielkości transferu, NOVASOL nie ponosi odpowiedzialności za awarie, spadek prędkości łącza, przerwy w dostępie do Internetu czy inne nieprzewidziane problemy spowodowane siłą wyższą. Jeżeli przy obiekcie znajduje się informacja o internecie, należy przez to rozumieć jedynie przyłączenie do internetu. Dostęp do Internetu oferowany jest przez właścicieli domów wakacyjnych, w związku z czym NOVASOL nie ponosi odpowiedzialności za awarie, spadek prędkości łącza czy przerwy w dostępie do Internetu. Opłatę tytułu Internetu należy uregulować oddzielnie na miejscu, o ile z opisu obiektu nie wynika inaczej.

8. Działka/ dojazd

Działki przy obiektach wakacyjnych to często działki naturalne. Podane powierzchnie nie zawsze są w pełni możliwe do wykorzystania i mogą częściowo składać się z działki leśnej, terenu piaszczystego i wydmowego, wrzosowisk, wysokiej trawy, dziko rosnących łąk i in. Może się zdarzyć, iż właściciel przeznaczy część działki na grządki uprawne i tym samym nie będzie można korzystać z całej działki. Prosimy zwrócić uwagę, iż w przypadku niedawno wybudowanych domów działka może nie być porośnięta trawą ani krzewami, a wjazd na działkę może nie być wykończony. Jeśli w opisie jest podane, że działka jest ogrodzona, nie oznacza to, że jest w pełni zamknięta i zwierzęta domowe mogą biegać wolno i bez smyczy. Dojazd do obiektów wakacyjnych rzadko jest drogą asfaltową i najczęściej jest nieprzejezdny dla samochodów sportowych i innych pojazdów z niskim zawieszeniem. Warunków drogowych, występujących w niektórych regionach nie można porównywać z tutejszymi standardami. Garaże w Europie Południowej są najczęściej przeznaczone na małe samochody osobowe.

Prosimy zwrócić uwagę, iż nie zawsze można dojechać do samego obiektu wakacyjnego. Może się zdarzyć, iż miejsce parkingowe oddalone będzie od domu wakacyjnego. Prosimy mieć na uwadze, iż w przypadku nowo wybudowanych domów wakacyjnych, działki nie od razu są porośnięte trawą a także, iż dojazd do nich może być nieco utrudniony. Obiekt wakacyjny, oznaczony jako oficyna/ budynek położony w tylnej części działki, położony jest najczęściej na tej samej działce, co inne domy i w bezpośrednim ich. Jeżeli planują Państwo wyjazd zimowy, prosimy zaopatrzyć się w dobre opony zimowe oraz łańcuchy. W przypadku jazdy przez góry, należy liczyć się, iż złe warunki atmosferyczne mogą prowadzić do zablokowania dróg, wówczas możliwa będzie jedynie jazda w kolumnie. W okresie zimowym, gdy spadnie śnieg należy się liczyć się z tym, iż usuwanie śniegu z ulic może być opóźnione.

9. Podane odległości

Podawane odległości to odległości przybliżone w linii prostej i służą orientacji.

Podawane odległości od działki do najbliższego zbiornika wodnego to odległości w linii prostej do najbliższego brzegu (morza, fiordu, rzeki albo jeziora). Zaznaczamy, iż w przypadku możliwości kąpieliskowych najbliższy brzeg nie oznacza najbliżej położonej plaży lub kąpieliska.

Podane odległości do sklepu odnoszą się do najbliższego sklepu spożywczego, mini- lub supermarketu. Prosimy jednak mieć na uwadze, iż niektóre sklepy otwarte są jedynie w sezonie głównym. Poza sezonem głównym odległość do najbliższego sklepu może być większa. Firma NOVASOL nie jest odpowiedzialna za ewentualne zamknięcia sklepów lub restauracji. W przypadku podanych odległości do najbliższego wyciągu/trasy biegowej, prosimy mieć na uwadze, iż możliwość ich użytkowania uzależniona jest od pory roku i warunków atmosferycznych.

10. Zaliczka na poczet kosztów zużycia/kaucja

Na życzenie Właściciela obiektu, umowa najmu może być uzależniona od wpłaty zaliczki na poczet kosztów zużycia, a w niektórych przypadkach również kaucji. Wpłata następuje zasadniczo przy przekazywaniu kluczy. Zaliczka na poczet kosztów zużycia służy zabezpieczeniu opłaty za media, np. energię elektryczną, gaz, telefon. Kaucja służy jako zabezpieczenie dla Właściciela na wypadek ewentualnie powstałych szkód w obiekcie oraz/lub w przypadku braku, ewentualnie niedostatecznym posprzątaniu obiektu. Wysokość kaucji zależna między innymi od wielkości obiektu i jego wyposażenia, długości pobytu oraz celu, w jakim obiekt został wynajęty. Jeżeli niezależnie od NOVASOL dojdzie do umowy wypożyczenia dodatkowego sprzętu, np. łodzi między najemcą a wlaścicielem obiektu, wówczas właściciel obiektu może pobrac dodatkową kaucję. Informacje o wysokości zaliczki na poczet kosztów zużycia oraz kaucji są zamieszczone na Dokumentach Najmu, w katalogu lub/oraz w Internecie. W przypadku rezerwacji na pobyt dłuższy niż 3 tygodnie, wysokość kaucji obliczana jest na podstawie pomnożenia stawki tygodniowej, doliczona może zostać także opłata za sprzątanie końcowe, nawet kilkukrotnie – w zależności od długości pobytu. Rozliczenie zaliczki na poczet kosztów oraz ewentualnej kaucji ma miejsce do 4 tygodni od powrotu z obiektu wakacyjnego. Ewentualne szkody oraz opłata za brak/niedostateczne posprzątanie obiektu, łącznie z opłatą za tą usługę są odliczane z kaucji. W przypadku, gdy wysokość wyżej wymienionych kosztów przekroczy wysokość kaucji lub koszty zużycia mediów będą wyższe niż wpłacona zaliczka, to najemcy zostanie wystawiony rachunek na tę różnicę. Niektórzy Właściciele nie życzą sobie rezerwacji grupowych lub pracowniczych. Zazwyczaj wynika to z opisu danego obiektu. Prosimy zwrócić uwagę, że kaucja obowiązkowa w przypadku grup młodzieżowych/pracowniczych może zostać podwyższona nawet o 475 EUR za osobę dla maksymalnej dopuszczalnej liczby osób w danym obiekcie, niezależnie od jego faktycznego obłożenia (czyli np. dla domu 8 osobowego o ośmiokrotność 475 EUR, nawet jeżeli dom zarezerwowany jest w danym czasie dla 6 osób). Podobnie w przypadku świąt Bożego Narodzenia oraz Sylwestra – kaucja może zostać podwyższona o 100 EUR za osobę. Jako grupy młodzieżowe rozumie się grupy składające się z minimum 6 osób poniżej 21 roku życia. Ponadto w przypadku takich pobytów opłacenie sprzątania końcowego może być obowiązkowe. Zwrot kaucji następuje zasadniczo przy wyjeździe, jednak w niektórych przypadkach należność zwracana jest na wskazane przez klienta konto bankowe lub na rachunek karty kredytowej (w przypadkach, gdy płatność za rezerwację odbywała się za pomocą karty kredytowej). System księgowy NOVASOL zawsze jako pierwszą możliwość wybiera kartę kredytową. Płatność na konto bankowe dokonywana jest tylko wtedy, gdy nie ma możliwości dokonania płatności na konto karty kredytowej. W związku z tym w takich sytuacjach prosimy o podanie odpowiednich danych konta (numeru konta w formacie IBAN oraz kodu SWIFT/BIC banku). Ewentualnie powstałe koszty dodatkowe związane ze zwrotem, odciągnięte zostaną z kaucji. W przypadku zwrotów kaucji na konto bankowe lub konto karty kredytowej, kaucja zawsze zwracana jest w walucie, w jakiej opłacana była rezerwacja.

11. Koszty zależne od zużycia/koszty dodatkowe

W wielu obiektach wakacyjnych koszty zależne od zużycia są dodatkowo płatne. Prosimy zwrócić uwagę na informacje zawarte w opisie konkretnego obiektu. Koszty zależne od zużycia zasadniczo obliczane są na podstawie stanu liczników, jednak w niektórych przypadkach opłata jest zryczałtowana i określona z góry. O opłacie za zużycie prądu informuje odpowiedni symbol błyskawicy lub informacja słowna zawarta w opisie. Jeżeli opłata ze energię elektryczną jest wliczona w cenę najmu, nie obejmuje to zazwyczaj elektrycznego ogrzewania. W takim przypadku, ogrzewanie może być dodatkowo płatne. Możliwość ogrzewania jest regulowana przez obowiązujące ustawy i zależna od pory roku, pory dnia, temperatury maksymalnej. Zasadniczo można oczekiwać, że okres grzewczy obejmuje miesiące listopad – kwiecień. W pozostałych miesiącach należy wyjść z założenia, iż obiekty wakacyjne nie mają możliwości ogrzewania (dotyczy to także obiektów, w przypadku których koszty ogrzewania wliczone są w cenę najmu). Ze względu na warunki klimatyczne wiele obiektów wakacyjnych w Europie Południowej nie ma urządzeń grzewczych. Czasem dostępne są małe, przenośne grzejniki. W niektórych obiektach wakacyjnych również zużycie wody może być dodatkowo płatne. Koszty zależne od zużycia rozliczane są zwyczajowo (jednak nie zawsze) z wpłaconej przy przyjeździe zaliczki na poczet kosztów zużycia. W niektórych obiektach wakacyjnych można opłacić nieobowiązkowe usługi dodatkowe, takie jak np. wynajem łodzi, zużycie benzyny, drewna opałowego, wynajem bielizny pościelowej i.in. Jeżeli koszty dodatkowe, w tym także zależne od zużycia odliczane są z zaliczki, a ich wysokość przekroczy jej wartość, właściciel wystawi rachunek na brakującą kwotę. Do rachunku może zostać doliczona opłata administracyjna. Prosimy pamiętać, że niektóre koszty dodatkowe mogą być płatne niezależnie, obok zaliczki na poczet kosztów zużycia. Najemca zobowiązuje się zapłacić za zużycie energii za cały okres najmu, nawet jeżeli nie korzystał z obiektu wakacyjnego w trakcie całego okresu najmu.

12. Sprzątanie końcowe

Naturalnym i koniecznym jest, aby obiekt wakacyjny został przekazany kolejnym gościom w stanie posprzątanym. Obiekt wakacyjny należy opuścić najpóźniej do godziny 10:00 w dniu wyjazdu. W przypadku, gdy obiekt będzie niedostatecznie posprzątany, Goście otrzymają rachunek za konieczną dodatkową usługę sprzątania lub jej koszt zostanie pokryty z wpłaconej wcześniej kaucji. Prosimy pamiętać, że sprzęt do sprzątania oraz środki chemiczne nie należą do standardowego wyposażenia obiektu wakacyjnego.
W przypadku gdy usługa sprzątania, bielizna pościelowa lub bielizna pościelowa z ręcznikami są obowiązkowe i dodatkowo płatne, wówczas ceny tych usług wyszczególnione będą w opisie oferty oraz w ujęte w pokazanej w prezentacji łącznej cenie najmu. Nawet jeżeli zamówili Państwo usługę sprzątania końcowego lub jeżeli jest ona obowiązkowa, obiekt należy pozostawić po sobie w stanie uporządkowanym, meble należy odstawić na ich pierwotne miejsce, kuchnie należy umyć, zmywarkę należy opróżnić, lodówka powinna zostać umyta, a wszystkie śmieci wyrzucone i usunięte z obiektu.
W przypadku, gdy najemcy obiektu wakacyjnego będą stanowić grupę młodzieżową, właściciel obiektu wakacyjnego lub jego reprezentant może uznać usługę sprzątania końcowego jako obowiązkowo płatną. Ponadto, w przypadku pobytów przekraczających 21 dni, właściciel obiektu lub jego reprezentant może zażądać opłaty za dodatkowe sprzątanie po 14 dniach pobytu, a potem po każdym kolejnym tygodniu.

13. Zwierzęta domowe

Do wielu obiektów wakacyjnych można przyjechać ze zwierzęciem domowym - informuje o tym zielony symbol psa przy opisie obiektu. Przy rezerwacji należy zaznaczyć, że goście przyjadą ze zwierzętami domowymi. Wówczas, należy upewnić się, że zwierzę domowe ma konieczne szczepienia i wymagane zaświadczenia (prosimy dopytać weterynarza). Z reguły do domu wakacyjnego można zabrać 1-2 zwierząt. Jeżeli chcieliby Państwo zabrać więcej zwierząt, niż jest dopuszczalne, prosimy o kontakt z naszym działem rezerwacji.

Niektórzy właściciele domów wakacyjnych nie wyrażają zgody na przyjazd gości ze zwierzętami domowymi, informację o tym znajdą Państwo przy opisie obiektu. NOVASOL nie może zagwarantować, iż mimo wszystko w danym obiekcie wakacyjnym nigdy nie przebywało zwierzę domowe. Prosimy jednakże o respektowanie zakazu przyjazdu ze zwierzętami. W sytuacji, gdy NOVASOL ustali, iż goście nie przestrzegają zakazu, goście zostaną poproszeni o usunięcie zwierzęcia z domu.

Wakacje w siodle

NOVASOL nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne zniszczenia powstałe podczas transportu do i z obiektu wakacyjnego, szkody na inwentarzu lub zabudowaniach. Zachęcamy do wykupienia, przed wyjazdem, odpowiedniego ubezpieczenia.

14. Domy dla niepalących

Palenie tytoniu w obiektach wakacyjnych jest zabronione, o ile nie podane inaczej. Nie oznacza to jednak, że w obiektach wakacyjnych nigdy nie palono tytoniu.

15. Informacje katalogowe/internetowe

Te informacje przeznaczone są zarówno do katalogu jak i do strony internetowej i są podstawą do dokonania rezerwacji w połączeniu z aktualnymi Warunkami Najmu.

16. Insekty/Myszy/Alergie

Prosimy mieć na uwadze, że we wszystkich obiektach wakacyjnych mogą pojawić się źródła alergii, np. roztocza. W obiektach wakacyjnych, szczególnie tych położonych blisko przyrody, pojawiać się mogą również insekty. Odnosi się to m.in. do rybików, mrówek, os, pluskiew, stonóg, a także kun. Pajęczyny powstają natomiast w na tyle krótkim czasie, iż także po gruntownym sprzątaniu domu mogą się gdzieniegdzie pojawić. NOVASOL pozostaje na to niestety bez wpływu, w związku z czym nie może za to ponosić odpowiedzialności. Także sporadyczne występowanie myszy i skorpionów (szczególnie w Europie Południowej) nie zawsze jest do uniknięcia. Przy większych problemach należy niezwłocznie poinformować właściciela lub jego reprezentanta, bądź lokalne biuro NOVASOL w celu uzyskania pomocy.

Alergie ogólnie: NOVASOL w żadnym wypadku nie ponosi odpowiedzialności za alergiczne reakcje najemców w poszczególnych obiektach wakacyjnych.

17. Prace budowlane/ hałas

NOVASOL nie ponosi odpowiedzialności za prywatne prace budowlane prowadzone w okolicy obiektu wakacyjnego oraz wiążący się z nimi hałas. Prosimy mieć na uwadze, iż także na osiedlach mieszkalnych i osiedlach wakacyjnych może pojawiać się hałas związany z codziennym funkcjonowaniem mieszkańców. Hałas może również pochodzić z lotnisk, na co NOVASOL pozostaje bez wpływu.

18. Problemy/Reklamacje

NOVASOL zawsze dokłada wszelkich starań, aby oferta obiektów wakacyjnych była zawsze aktualna i zgodna ze stanem faktycznym. Jeżeli jednak po przyjeździe do wynajętego obiektu wakacyjnego, goście zauważą braki w obiekcie, w jego wyposażeniu lub inną niezgodność z ofertą, proszeni są o zgłoszenie tego faktu właścicielowi obiektu i pracownikom NOVASOL w ciągu 72 godzin od zauważenia braków. O niedokładnym posprzątaniu obiektu należy poinformować natychmiast. W przypadku nie zgłoszenia reklamacji na miejscu, dalsze roszczenia mogą zostać odrzucone. Reklamacji na miejscu nie należy składać za pośrednictwem poczty e-mail, musi być ona zgłoszona osobiście w lokalnym biurze serwisowym lub telefonicznie pod odpowiednim numerem Hotline.

W przypadku reklamacji, najemca zobowiązany jest dać NOVASOL określony czas na udzielenie pomocy, względnie usunięcie problemu. Najemca zobowiązany jest zanotować nazwisko pracownika NOVASOL, który przyjmuje skargę. Ponadto najemca zobowiązany jest do zapobiegania dalszym zniszczeniom/brakom/zniszczeniom bieżącym oraz do ewentualnie możliwego obniżenia finansowych strat/zniszczeń właściciela domu lub/i NOVASOL. Jeżeli według naszej oceny udzielenie pomocy jest z jakichś przyczyn niemożliwe lub związane nieproporcjonalnie dużym nakładem, pomoc może zostać udzielona w formie przygotowania odpowiedniego obiektu zastępczego. Przedwczesny odjazd w obiektu wakacyjnego, bez wcześniejszego omówienia sytuacji z NOVASOL, następuje na rachunek i ryzyko najemcy. Najemca ryzykuje, że opłata za wynajem nie zostanie zwrócona i/lub roszczenia o zwrot nie będą uwzględniane. Jest to uzasadnione tym, iż najemca poprzez wyjazd z obiektu wakacyjnego uniemożliwia NOVASOL udzielenia pomocy lub usunięcia zniszczeń, względnie ewentualnego przeniesienia do innego obiektu wakacyjnego. Jeżeli zgłoszona telefonicznie lub osobiście skarga nie zostanie w przewidzianym czasie rozpatrzona, w celu uzyskania pomocy prosimy o poinformowanie o tym fakcie naszą centralę obsługi klienta, tel. +45 97 97 57 57. Obniżenie ceny najmu może mieć miejsce jedynie wówczas, gdy NOVASOL przyjęła skargę i nie udzieliła pomocy lub nie udzieliła pomocy w określonym terminie.

Jeżeli reklamacja podczas pobytu nie zostanie, w rozumieniu klienta, zadowalająco rozwiązana, klient ma prawo w ciągu 30 dni od zakończenia okresu najmu przesłać NOVASOL do opracowania pisemną reklamację. Reklamację należy wysłać do:NOVASOL AS, Virumgårdsvej 27, DK-2830 Virum lub drogą mailową na adres: kundeservice@novasol.dk. Pisemna reklamacja musi być opatrzona numerem rezerwacji, a złożyć ją może jedynie klient, który zawarł z NOVASOL umowę najmu obiektu wakacyjnego. Pisemna reklamacja może dotyczyć jedynie indywidualnej rezerwacji klienta i domu wakacyjnego, w którym przebywał. Reklamacje składane przez innych uczestników wyjazdu nie będą rozpatrywane. NOVASOL każdorazowo potwierdza otrzymanie reklamacji. W przypadku nie otrzymania przez Państwa takiego potwierdzenia, prosimy o kontakt z działem rezerwacji. NOVASOL może odrzucić reklamację, jeżeli skarga nie została zgłoszona na miejscu podczas pobytu w domu wakacyjnym. Ewentualnie przyznany zwrot obejmuje jedynie bezpośrednie straty ekonomiczne. Za szkody nie bezpośrednio ekonomiczne (szkody pośrednie) lub szkody natury nieekonomicznej (szkody ideowe) nie odpowiada ani NOVASOL, ani właściciele obiektów wakacyjnych.

19. Wskazówki i inne informacje

Więcej informacji o każdym kraju znajdą Państwo na www.NOVASOL.pl

Opłata klimatyczna/podatek turystyczny

W wielu regionach pobierana jest opłata klimatyczna. Opłacić ją należy na miejscu u właściciela obiektu wakacyjnego. Wysokość tej opłaty jest niezależna od NOVASOL i regulowana jest przez władze lokalne. W niektórych przypadkach w celach rejestracyjnych w³aœcicielowi obiektu b¹dŸ w biurze serwisowym nale¿y okazaæ paszport lub dowód osobisty.

Dostawy prądu i wody

W szczególnie gorące lub bardzo suche dni letnie w niektórych regionach może dojść do przerw w dostawie prądu i wody. NOVASOL pozostaje jednakże bez wpływu na jakiekolwiek awarie lokalnych sieci wodnych czy elektrycznych. W takich przypadkach należy zwracać się bezpośrednio do właściciela obiektu lub jego reprezentanta. Prosimy mieć także na uwadze, iż w niektórych regionach woda może mieć nieszkodliwe, brązowe zabarwienie. Przy wielu obiektach wakacyjnych woda pochodzi z własnej studni.

Ubezpieczenie i paszport

Prosimy pamiętać o zabraniu prawa jazdy i dokumentów samochodowych. Prosimy o posiadanie przy sobie kopii dowodów osobistych bądź paszportów wszystkich gości.

Łodzie/Wędkowanie

Aby uzyskać ustawowo niezbędne zezwolenie wędkarskie, należy okazać uzyskaną w Polsce licencję wędkarską. Dalsze informacje uzyskać można w odpowiednich biurach turystycznych. W niektórych miesiącach może obowiązywać zakaz połowu. NOVASOL w takim przypadku nie jest zobowiązana do wypłaty zadośćuczynienia. Jeżeli na wyposażeniu obiektu wakacyjnego znajduje się łódź, można z niej korzystać w okresie od maja do września (w zależności od warunków atmosferycznych). Wiele łodzi nie jest wyposażonych w wiosła i dulki, ale na ich wyposażeniu jest silnik. Prosimy mieć na uwadze, iż wymagane kamizelki ratunkowe nie należą do wyposażenia. Często można je wynająć u właściciela domu lub w straży pożarnej. Używanie łodzi odbywa się na własną odpowiedzialność najemcy. Zalecamy zdobycie uprawnień do prowadzenia łodzi.

Centralne ogrzewanie

Informacje na temat sposobu ogrzewania znajdują się w opisie obiektu. Centralne ogrzewanie oznacza, że budynek wyposażony jest we własną instalację grzewczą, np. kocioł grzewczy z opałem, jak węgiel lub drewno. Materiały opałowe są zwyczajowo dodatkowo płatne.

Sprzęt do zabawy

Pod pojęciem „sprzęt do zabawy“ rozumie się huśtawkę, piaskownicę, huśtawkę wahadłową, domek do zabawy, zjeżdżalnię lub kombinację tych sprzętów. Korzystanie z tych sprzętów odbywa się na własną odpowiedzialność klienta.

Grill

Na wyposażeniu wielu obiektów wakacyjnych znajduje się grill. W niektórych przypadkach przed użyciem grill należy wyczyścić, np. w sytuacji, gdy grill nie był dłuższy czas używany. Nie zwalnia to jednak z obowiązku wyczyszczenia grilla przed opuszczeniem obiektu wakacyjnego.

W przypadku, gdy w opisie obiektu nie ma grilla, może to oznaczać, że w danym regionie grillowanie lub rozpalanie ognia jest zabronione.

Solarium

Lampy solaryjne są zazwyczaj przymocowane specjalnymi pasami nad łóżkiem. Nie polecamy korzystania z solarium osobom poniżej 18 roku życia.

GPS—Współrzędne w opisie drogi dojazdu

Ewentualnie podane w opisie drogi dojazdu współrzędne GPS nie odnoszą się zawsze bezpośrednio do obiektu wakacyjnego i zastrzegamy sobie prawo do błędów w danych GPS. Współrzędne GPS odnoszą się z reguły do najbardziej odpowiedniego miejsca, którym może być najbliższa ulica, skrzyżowanie lub inne. W przypadku, gdy przekazanie kluczy ma mieć miejsce gdzie indziej niż w obiekcie wakacyjnym, współrzędne GPS będą odpowiadały miejscu przekazania kluczy. Prosimy jednak, aby zawsze przed przyjazdem sprawdzić, czy współrzędne GPS odpowiadają adresowi obiektu wakacyjnego