Warto wiedzieć - Egipt

Na Wasze wakacje w Egipcie

Tutaj znajdziecie istotne informacje, kóre pozwolą się Wam dobrze przygotować na Wasze wakacje w jednym z naszych domów wakacyjnych.

1. Przyjazd i wyjazd                             

Na dokumencie najmu znajdą Państwo informacje dotyczące godzin, w których można wprowadzić się do obiektu, jak i godziny opuszczenia obiektu. Jeżeli nie jest podane inaczej, obowiązują standardowe godziny przyjazdu (od 16.00 do 20.00) i wyjazdu (od godz. 08:00 do 10.00). Z założenia klucze przekazywane są po okazaniu oryginalnych dokumentów najmu. W przypadku planowania przyjazdu/wyjazdu w innych godzinach niż obowiązujące w danym obiekcie wakacyjnym, należy wcześniej o taką możliwość dopytać. Prosimy mieć na uwadze, że jeżeli wcześniejszy przyjazd do obiektu wakacyjnego będzie miał miejsce bez uprzedniego uzgodnienia tego faktu, klucze mogą zostać wydane dopiero od godziny przewidzianej w danym obiekcie wakacyjnym. W przypadku nieplanowanego spóźnienia, należy o tym fakcie niezwłocznie poinformować właściciela domu lub jego przedstawiciela lub skontaktować się z NOVASOL pod numerem Hotline. W niektórych wypadkach późniejsze przekazanie kluczy jest możliwe pod warunkiem uiszczenia dodatkowej opłaty u właściciela. Właściciel domu w każdej sytuacji oczekuje od gości informacji o planowanej godzinie przyjazdu, nawet wówczas, gdy mieści się ona w podanym w dokumencie najmu przedziale czasowym. W tym celu prosimy wykorzystać formularz przyjazdu, załączony do dokumentów najmu. Z reguły to właściciel obiektu przekazuje klucze. Prosimy o zrozumienie w przypadku niedostatecznej znajomości języków obcych przez właściciela.

2. Wielkość i wyposażenie domu wakacyjnego

Wielkość domu podana jest zazwyczaj przy uwzględnieniu jego zewnętrznego obrysu. Powierzchnia użytkowa wewnątrz może być mniejsza do ok. 15%.

Wszystkie obiekty wakacyjne są własnością prywatną, są to obiekty indywidualne, urządzone zgodnie ze smakiem i osobistymi możliwościami konkretnych właścicieli.

Prosimy mieć na uwadze, iż najczęściej pokój dzienny jest przestronny, jednak sypialnie są niewielkie. W domach wakacyjnych należy liczyć się z ograniczoną liczbą szaf i szafek. Również w nowowybudowanych obiektach wakacyjnych, nie można oczekiwać, że każda osoba będzie mieć do własnej dyspozycji jedną szafę. Obiekty wakacyjne z reguły wyposażone są w podstawową zastawę (szklanki, talerze, sztućce) i podstawowe sprzęty do gotowania (garnki, patelnie). Przedmioty takie, jak czajnik, solniczka, cukiernica itp. nie należą do standardowego wyposażenia obiektu wakacyjnego. Ręczniki do rąk, obrusy, ściereczki, środki czyszczące, ręczniki papierowe, papier toaletowy itp. znajdują się na wyposażeniu obiektu. W domu znajdują się kołdry i poduszki w liczbie odpowiadającej dopuszczalnej liczbie gości w danym domu.

W obiektach znajdujących się w destynacjach lotniczych (m.in. Hurghada, Sharm El Sheikh, Marsa Alam, wybrzeże północne, Alexandria i Kair), bielizna pościelowa i reczniki ujęte są w cenie najmu (sprawdź w opisie oferty).

 

Ewentualne schody/drabiny prowadzące na wyższe piętra mogą być strome i bez barierek. W niektórych obiektach wakacyjnych, wysokość stropu może być niższa niż standardowo. Jeżeli w opisie obiektu wyszczególnione są meble ogrodowe, oznacza to z zasady, że w ich skład wchodzi stół i 4 krzesła ogrodowe. Leżaki, poduszki i materace ogrodowe oraz parasole przeciwsłoneczne standardowo nie należą do wyposażenia obiektu wakacyjnego. Niektóre obiekty wakacyjne wyposażone są w luksusowe meble ogrodowe, prosimy zwrócić uwagę na symbol przy opisie.

3. Renowacja

W przypadku, gdy przy opisie obiektu wakacyjnego podany jest rok renowacji, nie oznacza to, że cały obiekt został w tym roku w pełni odnowiony. Odnowione mogły zostać pojedyncze pomieszczenia, np. łazienka czy kuchnia.

4. Sypialnie/Łóżka/Miejsca do spania

Sypialnie w obiektach wakacyjnych są najczęściej niewielkie. Może się zdarzyć, że sypialnie będzie pokojem przechodnim lub pomieszczeniem oddzielonym jedynie zasłonką.

Łóżka pojedyncze z reguły mają wymiary ok. 100/120 cm x 190 cm. Łóżka podwójne mają szerokość ok. 140 – 200 cm. Wyjątek stanowi „Grand Lit“, jest to łóżko o szerokości ok. 130 cm, które przeznaczone jest dla 2 osób. Materace są z reguły sprężynowe. Miejsca do spania mogą być wyznaczone także na rozkładanych sofach, kanapach. Miejsca do spania zazwyczaj nie posiadają ochronek na materace. Prosimy nałożyć na nie normalne prześcieradła.

W domach wakacyjnych należy liczyć się z ograniczoną liczbą szaf i szafek. Nie należy oczekiwać, iż na każdego uczestnika wyjazdu przypadać będzie jedna szafa.

Standardu i wyposażenia łazienek/WC w obiektach wakacyjnych nie należy porównywać ze standardem w domach mieszkalnych. Łazienki są najczęściej niewielkie. Jeśli w opisie obiektu podana jest informacja o prysznicu nie należy zawsze tego traktować, jako oddzielnej części łazienki/kabiny prysznicowej, lecz najczęściej oznacza to prysznic ręczny przy wannie.

Ciepła woda pochodzi najczęściej z bojlera (ok. 60l)

Domy wakacyjne są z reguły wyposażone są w szambo, dlatego prosimy nie wrzucać artykułów higienicznych do WC.

Oddzielne wc dla gości często nie jest wyposażone w zlew.

5. Obiekty wakacyjne z jacuzzi i /albo basenem (wewnętrznym i zewnętrznym)

W przypadku rezerwacji, dokonanych minimalnie 3 dni przed rozpoczęciem okresu najmu, w dniu przyjazdu woda w basenie wewnętrznym podgrzana będzie do ok. 24-25°C. W basenie i jacuzzi bezwzględnie nie należy używać mydła, żeli, szamponów itp.

Z basenów zewnętrznych nie zawsze można korzystać przez cały rok, a temperatura wodu zależna jest od warunków pogodowych. Prosimy zauważyć, że mimo iż niektóre obiekty wakacyjne są wyposażone w zewnętrzny basen, jednak w okresie zimowym nie jest on ogrzewany lub woda jest z niego całkowicie spuszczana.

Prosimy, mieć na uwadze, iż baseny zewnętrze z reguły nie mają ogrzewania, a temperatura wody uzależniona jest od panujących warunków atmosferycznych.

Ważne wskazówki do domów z basenami (basen wewnętrzny):

  • drzwi i okna w pomieszczeniu z basenem należy zamykać,
  • w przypadku nieskorzystania z basenu należy go zasłonić,
  • nie należy wyłączać urządzenia do osuszania powietrza, gdyż w przeciwnym razie w pomieszczeniu z basenem może dojść do zbyt dużej wilgotności powietrza.
  • ogrzewanie podłogowe należy ustawić na stałą temperaturę,
  • w przypadku nieskorzystania z basenu, należy zamknąć drzwi do pomieszczenia i ustawić ogrzewanie na 5ºC.

Wolnostojące jacuzzi:

W przypadku obiektów wakacyjnych z wolnostojącym jacuzzi, przed przyjazdem gości jacuzzi zostaje napełnione wodą. W sytuacji, gdy już przed przyjazdem, goście będą wiedzieć, że nie będą korzystać z jacuzzi, należy o tym fakcie poinformować biuro serwisowe przed przyjazdem. Pozwoli to zaoszczędzić energię.

6. TV, urządzenia SAT/Antena satelitarna, Internet

W obiektach wakacyjnych wyposażonych w telewizor, jednak bez instalacji satelitarnej, odbierać można jedynie lokalne stacje. Jeżeli obiekt wyposażony jest w antenę satelitarną, jest ona zawyczaj ustawiona na kanały anglojęzyczne. Prosim zapoznać się z opisem obiektu i skontaktować się z NOVASOL w przypadku szczególnych życzeń Jakość odbioru może być różna, w zależności od położenia obiektu. Nie należy samodzielnie zmieniać ustawień anteny satelitarnej, w tym celu należy skontaktować się z właścicielem.

Prosimy zwrócić uwagę, że jeżeli w obiekcie znajduje się więcej odbiorników telewizyjnych, nie oznacza to, że na każdym z odbiorników można oglądać jednocześnie różne programy. Telewizory są zawyczaj ustawione na ten sam kanał lub służą do połączenia z DVD lub konsolą do gier.

Dostęp do Internetu jest usługą dodatkową oferowaną przez właścicieli domów wakacyjnych. W związku z możliwymi ograniczeniami zasięgu w okolicy domu wakacyjnego oraz różnicami w prędkości i wielkości transferu, NOVASOL nie ponosi odpowiedzialności za awarie, spadek prędkości łącza, przerwy w dostępie do Internetu czy inne nieprzewidziane problemy spowodowane siłą wyższą. Opłata za korzystanie z internetu jest płatna na miejscu, o ile w opisie obiektu nie jest ona oznaczona jako ujęta w cenie.

Jeżeli macie Państwo pytania dotyczące specyfikacji łącza internetowego przed przyjazdem do wynajętego obiektu wakacyjnego, zapraszamy do kontaktowania się w tej kwestii z NOVASOL. W niektórych domach wakacyjnych, goście mają dostęp do Internetu. Zwracamy jednakże szczególną uwagę na to, iż z dostępu tego korzystać mogą jedynie osoby pełnoletnie, przestrzegając obowiązujących przepisów. W przypadku ujawnienia złamania prawa podczas korzystania i Internetu, zobowiązani będziemy do współpracy z organami śledczymi.

7. Działka /dojazd

Działki przy obiektach wakacyjnych to często działki naturalne. Podane powierzchnie nie zawsze są w pełni możliwe do wykorzystania.

Może się zdarzyć, iż właściciel przeznaczy część działki na grządki uprawne i tym samym nie będzie można korzystać z całej działki. Prosimy mieć na uwadze, iż w przypadku nowo wybudowanych domów wakacyjnych, działki nie od razu są porośnięte trawą ani krzewami, a wjazd na działkę może nie być wykończony.

Dojazd do obiektów wakacyjnych rzadko jest drogą asfaltową i najczęściej jest nieprzejezdny dla samochodów sportowych i innych pojazdów z niskim zawieszeniem.

W niektórych regionach mogą panować odmienne niz standardowo warunki drogowe.

Jeśli w opisie jest podane, że działka jest ogrodzona, nie oznacza to, że jest w pełni zamknięta i zwierzęta domowe mogą biegać wolno i bez smyczy.

8. Podane odległości

Podawane odległości to odległości przybliżone w linii prostej i służą orientacji.

Podawane odległości od działki do najbliższego zbiornika wodnego to odległości w linii prostej do najbliższego brzegu (morza, rzeki albo jeziora). Zaznaczamy, iż w przypadku możliwości kąpieliskowych najbliższy brzeg nie oznacza najbliżej położonej plaży lub kąpieliska.

Podane odległości do sklepu odnoszą się do najbliższego sklepu spożywczego, mini- lub supermarketu. Prosimy jednak mieć na uwadze, iż niektóre sklepy otwarte są jedynie w sezonie głównym. Poza sezonem głównym odległość do najbliższego sklepu może być większa. Prosimy mieć wzgląd na fakt, iż szczególnie w okresie Ramadanu sklepy mogą być zamknięte.

Firma NOVASOL nie jest odpowiedzialna za ewentualne zamknięcia sklepów lub restauracji.

9. Zaliczka na poczet kosztów zużycia/kaucja

Na życzenie Właściciela obiektu, umowa najmu może być uzależniona od wpłaty zaliczki na poczet kosztów zużycia, a w niektorych przypadkach również kaucji. Wpłata może nastąpić razem z opłata za rezerwację lub przy przekazywaniu kluczy. Zaliczka na poczet kosztów zużycia służy zabezpieczeniu opłaty za media, np. energię elektryczną, gaz, telefon. Kaucja służy jako zabezpieczenie dla Właściciela na wypadek ewentualnie powstałych szkód w obiekcie oraz/lub w przypadku braku, ewentualnie niedostatecznym posprzątaniu obiektu. Wysokość kaucji zależna między innymi od wielkości obiektu i jego wyposażenia, długości pobytu oraz celu, w jakim obiekt został wynajęty.

Jeżeli niezależnie od NOVASOL dojdzie do umowy wypożyczenia dodatkowego sprzętu, np. łodzi między najemcą a wlaścicielem obiektu, wówczas właściciel obiektu może pobrac dodatkową kaucję.

Informacje o wysokości zaliczki na poczet kosztów zużycia oraz kaucji są zamieszczone na Dokumentach Najmu, w katalogu lub/oraz w Internecie.

Rozliczenie zaliczki na poczet kosztów i kaucji następuje w ciągu 3 tygodni od daty zakończenia okresu najmu.

Ewentualne szkody oraz opłata za brak/niedostateczne posprzątanie obiektu, łącznie z opłatą za tę usługę są odliczane z kaucji. W przypadku, gdy wysokość wyżej wymienionych kosztów przekroczy wysokość kaucji lub koszty zużycia mediów będą wyższe niż wpłacona zaliczka, to najemcy zostanie wystawiony rachunek na tę różnicę.

W przypadku rezerwacji na pobyt dłuższy niż 2 tygodnie lub w przypadku pobytów grup młodzieżowych/pracowniczych (patrz: Ogólne Warunki Najmu), kaucja może zostać podwyższona do wysokości nawet 500 EUR za osobę, dla maksymalnej dopuszczalnej liczby osób w danym obiekcie, niezależnie od jego faktycznego obłożenia (czyli np. dla domu 8 osobowego o ośmiokrotność 475 EUR, nawet jeżeli dom zarezerwowany jest w danym czasie dla 6 osób). Ponadto w przypadku takich pobytów doliczona może zostać także opłata za sprzątanie końcowe, nawet kilkukrotnie – w zależności od długości pobytu.

10. Sprzątanie końcowe

Naturalnym i koniecznym jest, aby obiekt wakacyjny został przekazany kolejnym gościom w stanie posprzątanym. Obiekt wakacyjny należy opuścić najpóźniej do godziny 10:00 w dniu wyjazdu. W przypadku, gdy obiekt nie będzie niedostatecznie posprzątany, Goście otrzymają rachunek za konieczną dodatkową usługę sprzątania lub jej koszt zostanie pokryty z wpłaconej wcześniej kaucji. Prosimy pamiętać, że sprzęt do sprzątania oraz środki chemiczne nie należą do standardowego wyposażenia obiektu wakacyjnego.
W przypadku gdy usługa sprzątania, bielizna pościelowa lub bielizna pościelowa z ręcznikami są obowiązkowe i dodatkowo płatne, wówczas ceny tych usług wyszczególnione będą w opisie oferty oraz w ujęte w pokazanej w prezentacji łącznej cenie najmu. Nawet jeżeli zamówili Państwo usługę sprzątania końcowego lub jeżeli jest ona obowiązkowa, obiekt należy pozostawić po sobie w stanie uporządkowanym, meble należy odstawić na ich pierwotne miejsce, kuchnie należy umyć, zmywarkę należy opróżnić, lodówka powinna zostać umyta, a wszystkie śmieci wyrzucone i usunięte z obiektu.
W przypadku, gdy najemcy obiektu wakacyjnego będą stanowić grupę młodzieżową, właściciel obiektu wakacyjnego lub jego reprezentant może uznać usługę sprzątania końcowego jako obowiązkowo płatną. Ponadto, w przypadku pobytów przekraczających 21 dni, właściciel obiektu lub jego reprezentant może zażądać opłaty za dodatkowe sprzątanie po 14 dniach pobytu, a potem po każdym kolejnym tygodniu.

11. Zwierzęta domowe

Do wielu obiektów wakacyjnych można przyjechać ze zwierzęciem domowym - informuje o tym zielony symbol psa przy opisie obiektu. Przy rezerwacji należy zaznaczyć, że goście przyjadą ze zwierzętami domowymi. Wówczas, należy upewnić się, że zwierzę domowe ma konieczne szczepienia i wymagane zaświadczenia (prosimy dopytać weterynarza). Z reguły do domu wakacyjnego można zabrać 1 zwierzę, chyba że w opisie obiektu podane jest inaczej. Jeżeli chcieliby Państwo zabrać więcej zwierząt, niż jest dopuszczalne, prosimy o kontakt z naszym działem rezerwacji.

Niektórzy właściciele domów wakacyjnych nie wyrażają zgody na przyjazd gości ze zwierzętami domowymi, informację o tym znajdą Państwo przy opisie obiektu. NOVASOL nie może zagwarantować, iż mimo wszystko w danym obiekcie wakacyjnym nigdy nie przebywało zwierzę domowe. Prosimy jednakże o respektowanie zakazu przyjazdu ze zwierzętami. W sytuacji, gdy NOVASOL ustali, iż goście nie przestrzegają zakazu, goście zostaną poproszeni o usunięcie zwierzęcia z domu.

12. Domy dla niepalących

Palenie tytoniu w obiektach wakacyjnych jest zabronione, o ile nie podane inaczej. Nie oznacza to jednak, że w obiektach wakacyjnych nigdy nie palono tytoniu. Mimo to prosimy o respektowanie tego zakazu.

13. Informacje katalogowe/internetowe

Te informacje przeznaczone są zarówno do katalogu jak i do strony internetowej i są podstawą do dokonania rezerwacji w połączeniu z aktualnymi Warunkami Najmu.

14. Insekty/Myszy/Alergie

Prosimy mieć na uwadze, że we wszystkich obiektach wakacyjnych mogą pojawić się źródła alergii, np. roztocza. W obiektach wakacyjnych, szczególnie tych położonych blisko przyrody, pojawiać się mogą również insekty. Odnosi się to m.in. mrówek, pluskiew, a także gekonów. Pajęczyny powstają natomiast w na tyle krótkim czasie, iż także po gruntownym sprzątaniu domu mogą się gdzieniegdzie pojawić. NOVASOL pozostaje na to niestety bez wpływu, w związku z czym nie może za to ponosić odpowiedzialności. Także sporadyczne występowanie myszy nie zawsze jest do uniknięcia. Przy większych problemach należy niezwłocznie poinformować właściciela lub jego reprezentanta, bądź lokalne biuro NOVASOL w celu uzyskania pomocy.

Alergie ogólnie: NOVASOL w żadnym wypadku nie ponosi odpowiedzialności za alergiczne reakcje najemców w poszczególnych obiektach wakacyjnych.

15. Prace budowlane/Hałas

NOVASOL nie ponosi odpowiedzialności za prywatne prace budowlane prowadzone w okolicy obiektu wakacyjnego oraz wiążący się z nimi hałas. Prosimy mieć na uwadze, iż także na osiedlach mieszkalnych i osiedlach wakacyjnych może pojawiać się hałas związany z codziennym funkcjonowaniem mieszkańców. Hałas może również pochodzić z lotnisk, na co NOVASOL pozostaje bez wpływu.

 

16. Problemy/Reklamacje

NOVASOL zawsze dokłada wszelkich starań, aby oferta obiektów wakacyjnych była zawsze aktualna i zgodna ze stanem faktycznym. Jeżeli jednak po przyjeździe do wynajętego obiektu wakacyjnego, goście zauważą braki w obiekcie, w jego wyposażeniu lub inną niezgodność z ofertą, proszeni są o zgłoszenie tego faktu pracownikom NOVASOL w ciągu 72 godzin od zauważenia braków. O niedokładnym posprzątaniu obiektu należy poinformować natychmiast. W przypadku nie zgłoszenia reklamacji na miejscu, dalsze roszczenia mogą zostać odrzucone. Reklamacji na miejscu nie należy składać za pośrednictwem poczty e-mail, musi być ona zgłoszona osobiście lub telefonicznie u właściciela.

Jeżeli zgłoszona telefonicznie lub osobiście skarga nie zostanie w przewidzianym czasie rozpatrzona, w celu uzyskania pomocy prosimy o poinformowanie o tym fakcie lokalne biuro (Tel.: (+20 (0) 111 664 99 62) lub naszą centralę obsługi klienta, tel. +45 97 97 57 57. Ewentualne obniżenie ceny najmu może mieć miejsce jedynie wówczas, gdy NOVASOL przyjęła skargę i nie udzieliła pomocy lub nie udzieliła pomocy w określonym terminie.

Jeżeli według naszej oceny udzielenie pomocy jest z jakichś przyczyn niemożliwe lub związane nieproporcjonalnie dużym nakładem, pomoc może zostać udzielona w formie przygotowania odpowiedniego obiektu zastępczego.

Najemca zobowiązany jest zanotować nazwisko pracownika NOVASOL, który przyjmuje skargę. Ponadto najemca zobowiązany jest do zapobiegania dalszym zniszczeniom/brakom/zniszczeniom bieżącym oraz do ewentualnie możliwego obniżenia finansowych strat/zniszczeń właściciela domu lub/i NOVASOL.

W przypadku reklamacji, najemca zobowiązany jest dać NOVASOL określony czas na udzielenie pomocy, względnie usunięcie problemu. Przedwczesny odjazd w obiektu wakacyjnego, bez wcześniejszego omówienia sytuacji z NOVASOL, następuje na rachunek i ryzyko najemcy. Najemca ryzykuje, że opłata za wynajem nie zostanie zwrócona i/lub roszczenia o zwrot nie będą uwzględniane. Jest to uzasadnione tym, iż najemca poprzez wyjazd z obiektu wakacyjnego uniemożliwia NOVASOL udzielenia pomocy lub usunięcia zniszczeń, względnie ewentualnego przeniesienia do innego obiektu wakacyjnego.

Jeżeli reklamacja podczas pobytu nie zostanie, w rozumieniu klienta, zadowalająco rozwiązana, klient ma prawo w ciągu 30 dni od zakończenia okresu najmu przesłać NOVASOL do opracowania pisemną reklamację. Reklamację należy wysłać do:NOVASOL AS, Virumgårdsvej 27, DK-2830 Virum lub drogą mailową na adres: kundeservice@novasol.dk. Pisemna reklamacja musi być opatrzona numerem rezerwacji, a złożyć ją może jedynie klient, który zawarł z NOVASOL umowę najmu obiektu wakacyjnego. Pisemna reklamacja może dotyczyć jedynie indywidualnej rezerwacji klienta i domu wakacyjnego, w którym przebywał. Reklamacje składane przez innych uczestników wyjazdu nie będą rozpatrywane. NOVASOL każdorazowo potwierdza otrzymanie reklamacji. W przypadku nie otrzymania przez Państwa takiego potwierdzenia, prosimy o kontakt z działem rezerwacji. NOVASOL może odrzucić reklamację, jeżeli skarga nie została zgłoszona na miejscu podczas pobytu w domu wakacyjnym. Ewentualnie przyznany zwrot obejmuje jedynie bezpośrednie straty ekonomiczne. Za szkody nie bezpośrednio ekonomiczne (szkody pośrednie) lub szkody natury nieekonomicznej (szkody ideowe) nie odpowiada ani NOVASOL, ani właściciele obiektów wakacyjnych.

 

17. Wskazówki i inne informacje

Więcej informacji o każdym kraju znajdą Państwo na www.NOVASOL.plW iektórych przypadkach koniecznie może być okazanie dowodów osobistych bądź paszportów wszystkich gości w celu dokonania meldunku przez właściciela obiektu lub biuro serwisowe.

Dostawy prądu i wody

szczególnie gorące lub bardzo suche dni letnie w niektórych regionach może dojść do przerw w dostawie prądu i wody. NOVASOL pozostaje jednakże bez wpływu na jakiekolwiek awarie lokalnych sieci wodnych czy elektrycznych. W takich przypadkach należy zwracać się bezpośrednio do właściciela obiektu lub jego reprezentanta. Często woda ogrzewana jest przy pomocy promieniowania słonecznego. Przy niektórych obiektach wakacyjnych woda pochodzi z własnej studni i nie jest zdatna do picia.

Ubezpieczenie i dokumenty samochodowe

Prosimy pamiętać o zabraniu prawa jazdy i dokumentów samochodowych, również gdy planują Państwo wynająć auto na miejscu.

Łodzie/Wędkowanie

W Egipcie nie istnieją ustanowione prawnie licencje wędkarskie.

Jeżeli na wyposażeniu obiektu wakacyjnego znajduje się łódź, można z niej korzystać przez cały rok. Ze względów bezpieczeństwa i prawnych, łódź jest prowadzona przez kapitana. Prawo jazdy na łódź i inne dokumenty podlegają kapitanowi.

Prosimy mieć na uwadze, iż wymagane kamizelki ratunkowe nie należą do wyposażenia. Używanie łodzi odbywa się na własną odpowiedzialność najemcy, a łódź udostępniana jest gościom bezpośrednio przez właściciela, bez udziału NOVASOL.

Jeżeli najemca dojdzie do bezpośrednio porozumienia z właścicielem domu wakacyjnego, dotyczącego wypożyczenia dodatkowego wyposażenia, np. silnika do łodzi, może być wymagana specjalna kaucja.

Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z lokalnym biurem serwisowym.

Sprzęt do zabawy

Pod pojęciem „sprzęt do zabawy“ rozumie się huśtawkę, piaskownicę, huśtawkę wahadłową, domek do zabawy, zjeżdżalnię lub kombinację tych sprzętów. Korzystanie z tych sprzętów odbywa się na własną odpowiedzialność klienta.

Grill

Na wyposażeniu wielu obiektów wakacyjnych znajduje się grill. W niektórych przypadkach przed użyciem grill należy wyczyścić, np. w sytuacji, gdy grill nie był dłuższy czas używany. Nie zwalnia to jednak z obowiązku wyczyszczenia grilla przed opuszczeniem obiektu wakacyjnego.

Sauna

Prosimy nie wlewać wody na urządzenie grzewcze w saunie, ponieważ może to prowadzić do znacznych zniszczeń lub awarii prądu.

GPS—Współrzędne w opisie drogi dojazdu

Ewentualnie podane w opisie drogi dojazdu współrzędne GPS nie odnoszą się zawsze bezpośrednio do obiektu wakacyjnego i zastrzegamy sobie prawo do błędów w danych GPS. Współrzędne GPS odnoszą się z reguły do najbardziej odpowiedniego miejsca, którym może być najbliższa ulica, skrzyżowanie lub inne. W przypadku, gdy przekazanie kluczy ma mieć miejsce gdzie indziej niż w obiekcie wakacyjnym, współrzędne GPS będą odpowiadały miejscu przekazania kluczy. Prosimy jednak, aby zawsze przed przyjazdem sprawdzić, czy współrzędne GPS odpowiadają adresowi obiektu wakacyjnego.

18. Nocowanie

Zgodnie z egipskim prawem, jako gościom obiektu wakacyjnego, nie wolno przyjmować Państwu obywateli egipskich ani rezerwować obiektu wspólnie z obywatelami Egiptu, chyba że któryś z gości związany jest z obywatelem Egiptu poprzez małżeństwo (poświadczone dokumentem) lub posiadają Państwo certyfikat pokrewieństwa. W przypadku braku takich zaświadczeń, klucz może nie zostać wydany, a Państwu nie będzie przysługiwało prawo zwrotu pieniędzy. Turystom zabrania się także nocowania w poza wynajętym zakwaterowaniem, bez wcześniejszego zarejestrowania tego faktu na policji turystycznej. Oznacza to, iż zanim będą chcieli Państwo spędzić noc np. u przyjaciół, należy ten fakt zgłosić na policji turystycznej. Przestrzegamy, iż nie stosowanie się do tych zasad może skutkować karami.